Катастрофата на Мик Шумахер по време на квалификацията за Гран при на Саудитска Арабия може да струва на отбора на Хаас до 1 милион долара. 23-годишният пилот се разби със скорост от около 270 км/ч в предпазната бариера на излизане от десети завой на уличната писта в Джеда. Той бе прегледан на пистата и изкара нощта в болница, но нямаше никакви сериозни контузии.
„Само шаси не изглежда потрошено. Страничната структура е разрушена, но това може да се смени. От Ферари ми казаха, че двигателят също изглежда добре, както и батерията. Всичко останало е неизползваемо“, обясни Гюнтер Щайнер. „Цената (за поправката) все пак ще е доста висока. Цялото окачване с изключение на предно ляво е заминало. Останалата част от колата е кажи-речи карбонов прах.“
„Не знам колко точно ще излезе като пари… При тези коли като сметнеш скоростната кутия, всички допълнителни елементи – бих казал между половин и един милион“, допълни шефът на Хаас
Щайнер посочи също така, че и при най-добро желание един отбор във Формула 1 не може да се придържа абсолютно стриктно към бюджет.
„Нещата не работят като в нормален бизнес. Рискът винаги съществува, следователно трябва да имаш едно наум за непредвидени обстоятелства. Ако обаче две-три подобни събития се случат доста бързо едно след друго, вече не са непредвидени обстоятелства, а загуба. Това изисква внимателно управление. Ясно е, че се надявам да няма много други такива случаи“, допълни ръководителят на Хаас.
Отборите във Формула 1 са с ограничени бюджети. Лимитът бе въведен в опит да се доближи представянето на екипите в комбинация с новите технически правила
Най-големите отбори харчеха няколко пъти повече от малките, затова и адаптацията им към ограниченията бе значително по-сложна. Когато през сезон 2021 от Ред Бул например недоволстваха относно нанесени по колите им щети, но не по вина на пилотите на екипа, точно Гюнтер Щайнер от Хаас неколкократно разясни, че е нелепо да се говори за промяна в правилата в автомобилен спорт, където рискът от катастрофи е постоянен. Тогава ставаше дума за това кой и как плаща потрошеното по колите. Чуха се гласове отборът на виновния състезател да поема сметката.
„Ако приемем правило, че вината за щетите се носи от пилота, който е избутал другиго, то ще ни трябва и застраховател. Внезапно ще сме наели още 20 души и ще смятаме колко процента е вината на всеки. В някакъв момент трябва да си кажеш: „Ще го преживеем, ще се справим“ и да продължиш. Ние имахме доста щети – основно по наша вина, но това е положението“, каза тогава шефът на Хаас.
Hi everyone, I just wanted to say that I’m ok🙏
Thank you for the kind messages.
The car felt great @haasf1team, we’ll come back stronger❤️ pic.twitter.com/Mwpy0767kN— Mick Schumacher (@SchumacherMick) March 26, 2022