Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Катастрофите на Хамилтън и Ръсел в Австрия струваха на Мерцедес 1/3 от...

Катастрофите на Хамилтън и Ръсел в Австрия струваха на Мерцедес 1/3 от бюджетното увеличение

5175
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
снимка: Майкъл Потс

Катастрофите и на двамата пилоти на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел в Австрия изядоха една трета от увеличението на бюджетния лимит за 2022 г. за тима. Отборите от Формула 1 спориха от началото на състезателната година необходимо ли е вдигане ограничението на разходите заради непредвидено високата инфлация. Четири екипа – Алпин, Хаас, Алфа Ромео и Уилямс – бяха против качването на лимита. В крайна сметка единствено Алпин твърдо гласува против. Останалите тимове приеха компромис – увеличение от 3,1% или около 4,3 млн. долара.

Кристиан Хорнер (Ред Бул) изрази недоволство от размера на повишението. Тото Волф от Мерцедес бе съгласен с него. И двамата използваха един и същи израз: заявиха, че увеличението е твърде ниско за големите отбори и прекалено голямо за малките. Така или иначе повечето тимове бяха недоволни, което според Гюнтер Щайнер (Хаас) и Фредерик Васьор (Алфа Ромео) бе доказателство за успешен компромис. Щайнер посочи по-рано през сезона, че ако се договори повишение на средствата, то парите най-вероятно ще отидат „за по още едно сериозно обновление на трите големи екипа, които ще се елиминират едно друго и тези тимове просто ще се откъснат още по-напред спрямо останалите“. Катастрофите на Хамилтън и Ръсел в Австрия като че ли бяха първото доказателство за тезата на Щайнер.

„Трите най-големи отбора по принцип имат разходи, които са значително над бюджетното ограничение. Това означава, че задължително ще има пестене – поне в Мерцедес. Една трета от това увеличение го изхарчихме в квалификацията, точно след приемането му!“, коментира Волф

„По принцип е голяма рядкост и двамата пилоти да катастрофират. Особено по този начин – отстрани изглеждаше като синхронно плуване, толкова еднаква беше „хореографията“. После в гаража все едно бяхме разсипали Лего по пода

Хамилтън и Ръсел катастрофираха един след друг по време на квалификацията преди спринта в Австрия. Отборът трябваше да смени шасито на седемкратния световен шампион. От новото задно крило нямаше две резервни и Ръсел се оказа с по-стара версия. И на двете коли бяха сменени подовете и като предохранителна мярка скоростните кутии.

„Всички тези части означават сериозни разходи, а това оказва влияние върху общите средства заради ограничението на бюджета“, допълни Волф

Техническият директор на тима от Бракли Майк Елиът призна, че дори е имало опасност някой от пилотите да пропусне състезание.

„В ситуация като тази работата е изключително сложна. И двете коли бяха със сериозни повреди, които са отстраними, но по-трудно по време на състезателен уикенд. Болида на Люис например го събирахме от нулата. Мъчихме се от два пода да сглобим един. Имахме само един резервен, вторият го редихме от два потрошени. После трябваше да възстановим настройките, за което на разположение имахме само втората тренировка. Съществуваше и риск някой да пропусне състезанието в неделя, ако нещо се повредеше в този момент по колата“, разказа Елиът.

Според неофициална информация обаче Мерцедес не е отборът с най-високи разходи вследствие на инциденти и повреди

Твърди се, че това е Уилямс – в средата на сезона харчовете на тима от Гроув поради тези причини достигнали $4 млн. Следват Хаас с $3,4 млн., Астън Мартин – $3,33 млн. и Мерцедес – $3,29 млн. Малко над 3 милиона долара били харчовете на Алпин за поправки. По-нататък разходите по този показател били: Ферари – $2,65 млн., Макларън – $1,34 млн., Ред Бул – $1,24 млн. и Алфа Таури – $1,14 млн.