Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Катастрофите са коствали на Ред Бул 25% от бюджета за развитие на...

Катастрофите са коствали на Ред Бул 25% от бюджета за развитие на RB20

1500
0
Серхио Перес, катастрофа, инцидент, удар
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Щетите по болида на Серхио Перес при катастрофата в първата обиколка на Гран при на Монако бяха огромни, но могат да костват на Ред Бул дори повече от чисто финансово поражение. Първоначалната оценка на Хелмут Марко бе, че вредите възлизат на сума между 2 и 3 милиона долара. Според наблюдатели стойността е около $2-$2,5 млн. само за тази катастрофа и общо $3 млн. от началото на сезон 2024 досега. Тази стойност се доближава до щетите, претърпени от Уилямс, чието начало на състезателната година бе значително по-бурно от това на Ред Бул. А преките съперници на тима от Милтън Кийнс от Макларън и Ферари досега не са имали толкова сериозни инциденти.

Всичко това има особено голямо значение в ерата на ограничени бюджети във Формула 1. За 2024 г. лимитът е $135 млн. Като се внесат поправките за брой състезания в календара и инфлацията, то границата е малко над $142 млн.

От тези пари около $12 млн. са предвидени са развитие на болидите по време на самия сезон. Числото може да изглежда малко, но в бюджетните ограничения са включени пера като работни заплати, производство, оборудване (за колите и боксовете), резервни части, транспортни разходи. Само при инженерите заплатите варират от близо $35 000 годишно до над $220 000 годишно. Големите отбори имат между 800 и 1000 служители.

При това положение е сериозен проблем, че само през първата част от световния шампионат на Формула 1 за 2024 г. щетите от катастрофи и инциденти са коствали на Ред Бул 25% от бюджета за развитие

„Случилото се с Перес е огромен проблем заради ограничението на бюджетите“, посочи Хелмут Марко. „Ако стане още нещо, то може да се наложи да зарежем някои новости във финалната част на сезона.“

Смята се, че това може да е сериозен проблем за Ред Бул ако Ферари и Макларън наистина са толкова близо до екипа от Милтън Кийнс. Отборът все още е смятан за фаворит в първенството. 2024 г. обаче не върви като 2023-та. В първите 8 състезания Ферари спечели две победи, Макларън – една. На пистата Имола пък Ландо Норис съжаляваше след финала, че не е имало още една-две обиколки. Той бе настигнал Макс Верстапен и бе убеден, че щеше да го изпревари.