Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Катерам с екстремно решение за носа на новия CT05, Уилямс FW36 също...

Катерам с екстремно решение за носа на новия CT05, Уилямс FW36 също излезе на писта

52
0

Катерам избраха екстремно решение за носа на новия си болид CT05 – различно от всички останали, видени досега на колите за сезон 2014 г. във Формула 1. Той прилича в известна степен на шампионското Ферари 312T5 от 1979 г. Час преди края на първия ден предсезонни тестове на пистата Херес се появи и Уилямс FW36. Колата на тима от Гроув бе показана миналата седмица, но с компютърно генерирани кадри, докато днес Валтери Ботас изкара на трасето реалния болид.

Катерам CT05 е първият болид на екипа, конструиран изцяло в техническия център в Лийфийлд. Двигателите за четвърта поредна година ще са Рено, както и допълнителните системи за задвижване, а скоростната кутия идва от Ред Бул Технолъджи.

Вярваме, че CT05 е добра стартова платформа от гледна точка на новите правила и свързаните с тях предизвикателства, особено по отношение на издръжливостта – заяви шефът на екипа Сирил Абитебул. – Вярваме, че сме отговорили на промените по най-добрия начин, на който сме способни. Хората ни са невероятна смесица от опит и млади таланти, а освен това преместихме аеропрограмата си в съоръжението на Тойота Моторспрт в Кьолн. Това означава, че сега работим с 60-процентови модели – значително подобрение спрямо преди. Партньорството с Дел/Интел ни даде възможност за сериозен напредък по отношение на CFD ресурсите. Достатъчно големи реалисти сме, за да знаем, че едва ли ще се състезаваме в челото на колоната. Но няма причина да не водим битка на по-предни позиции в сравнение с тези, на които се движим от влизането ни в спорта през 2010 г.

Техническият директор Марк Смит отбеляза, че е отделено повече от обичайното внимание на намаляване на теглото. По отношение на охлаждане, изпускателна система и т.н. е подходено с повече консерватизъм заради изискванията на новата система за задвижване.

Предната част на колата очевидно ще предизвика най-много дебати. Съсредоточихме се върху оптимизиране на структурите около носа, предната част на шасито и намалената широчина на предното крило. Колата, с която стартираме обаче, определено не е крайния отговор на промените и очакваме да изпробваме алтернативни решения в течение на 2014 г. – допълни той.

Катерам смениха пилотския си състав за предстоящия сезон. Тази година за отбора ще се състезават Камуи Кобаяши и Маркус Ериксон. Робин Фрийнс бе взет за трети пилот, а Александър Роси ще продължи да работи с тима от Лийфийлд.

Заместник-шефът на Уилямс Клер Уилямс пък отбеляза, че тимът от Гроув има късмет да работи с лоялни партньори, тъй като миналогодишното представяне бе особено слабо.

Привлякохме и нови партньори. Все още не сме в позиция да ги обявим, но ще го сторим през идващите седмици преди Австралия. Настоящата ни цел е да върнем тима към победите, така че всички направени през последните девет месеца промени в екипа са насочени към движение в тази посока. Да се печелят победи не е краткосрочен проект, няма бързи решения, но това е част от голяма промяна в историята на Уилямс – допълни тя.

Клер Уилямс обясни също така, че Фелипе Маса ще бъде движеща сила за екипа в година на толкова сериозни нови правила. Запазването на Валтери Ботас пък осигурява стабилност, а освен това в Гроув познават таланта му и са сигурни, че той ще свърши работата си добре.

Тестът на Херес е един от най-важните от много години насам заради промяната в правилата. Колата ни е революция, а не еволюция спрямо миналогодишната. Ще се концентрираме върху проверки на системи, за да сме сигурни, че всичко работи както трябва. След това ще се трудим по издръжливостта – тя може да е решаваща за представянето, особено в първите състезания през сезона – продължи Уилямс. – Проектът за новия автомобил се изпълнява значително по-дълго време, отколкото нормално се отделя и чувствам, че сме готови.

На въпроса има ли конкретни цели тимът за 2014 г., Клер Уиляс отговори, че трябва да се направи прогрес.