Начало MotoGP News Кавазаки не проявява интерес към MotoGP

Кавазаки не проявява интерес към MotoGP

96
0
Кавазаки
снимка, Кавазаки

Кавазаки не проявява интерес към MotoGP. Японският производител посочи редица фактори, които пречат на повторно участие в най-високото ниво на мотоциклетния спорт. От Кавазаки също така признаха, че новите технически правила няма да променят решението им.

Кавазаки се присъединява в MotoGP след започване на използването на четирицилиндрови мотори. Марката се включва в домашната надпревара на пистата Мотеги с Акира Янагава. В следващите три старта Кавазаки отново се състезава с един мотоциклет, каран от Андрю Пит

От 2003 г. Кавазаки участва с пълна програма в MotoGP. Година по-късно идва първия подиум на марката в този шампионат благодарение на Шиня Накано. Японецът финишира трети в Гран при на Япония на пистата Мотеги.

През 2005 г. Кавазаки отново записва подиум в MotoGP. Този път французинът Оливие Джак финишира втори в Гран при на Китай на пистата Шанхай Интернешънъл. Въпреки този подиум, представянето на Кавазаки остава посредствено в по-голямата част от надпреварите.

Последният подиум за Кавазаки в MotoGP идва през 2006 г. Тогава Накано финишира втори в Гран при на Нидерландия на пистата Асен. В останалата част от сезона японецът записва още резултати в челната десетка, макар и да няма отговор на темпото на Хонда и Ямаха. Същевременно Ранди де Пюние записва една трудна кампания и попада само веднъж в челната десетка.

Кавазаки се състезава със заводски отбор до края на сезон 2008. След това японският производител напуска MotoGP заради липсата на достатъчно добри резултати. Марката все пак има представителство в шампионата, управлявано от Hayate Racing Team. Отборът разчита на Марко Меландри, който финишира втори в Гран при на Франция. След финала на сезона машините на Кавазаки изчезват от MotoGP

Марката от Акаши има известно участие в MotoGP в периода 2012-2013 г. Тогава тя доставя двигатели за някои екипи, които се състезава в по-малката категория CRT. След това Кавазаки не се включва в световния шампионат под никаква форма.

През последните години имаше много спекулации относно завръщането на Кавазаки в MotoGP. Всички те обаче бяха бързо опровергани от ръководството на марката. То беше категорично, че интересът към този шампионат е на практика нулев.

По-рано тази година Кавазаки намали участието си в WSBK. Японският производител ще разполага с един заводски мотор догодина, управляван от тима на Пучети. В същото време досегашният заводски екип ще използва мотори, които са задвижвани от Кавазаки и с шасита на Бимота. Името на екипа е Bimota by Kawasaki Racing Team.

Намаляването на програмата в WSBK породи слухове, че Кавазаки може би ще се включи в MotoGP. Световният шампион ще започне нова ера през 2027 г. Целта на Дорна и ФИМ е привличането на нови производители, както и изравняване на силите.

За съжаление, марката продължава да не проявява интерес към MotoGP. Сред основните причини са финансовите ограничения, последиците от световната икономическа криза, предизвикателствата с конкурентоспособността на Ninja ZX-RR. Не трябва да се забравят и строгите правила на MotoGP за новите заводски отбори и все по-натовареният календар. За догодина планът е да се проведат рекордните 22 старта.

Финансовите изисквания на MotoGP изиграват важна роля за решението на Кавазаки да няма участие. Управлението на отбор от MotoGP изисква минимален бюджет от 10 млн. евро годишно. Някои заводски отбори отчитат и разходи, надхвърлящи 15 милиона евро

Кавазаки намери много по-подходяща платформа в световния Супербайк шампионат на ФИМ (WSBK). Тук финансовите и техническите бариери са значително по-ниски. Освен WSBK, Кавазаки има свои програми в световния мотоциклетен шампионат за издръжливост (EWC), британския Супербайк (BSB) и още други шампионати, в които се използват мотори, близки до серийните.

Мотоциклетите от WSBK са модифицирани версии на серийни модели, които потребителите могат да закупят. Това прави шампионатът по-съвместим с търговските цели на японците. Един мотоциклет от WSBK може да струва под $300 000, докато машините от MotoGP са ексклузивни прототипи за писта. Затова тяхната цена може да да достигне милиони долари.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Kawasaki Racing (@racekawasaki)