През втората половина на 2018г. КИА Моторс ще представи първия си дизелов „мек“ хибрид с 48V електрическа система. Новото задвижване EcoDynamics+ ще редуцира нивото на вредни емисии CO, като подпомага ускорението с електрическа мощност, осигурена от 48V батерия и стартер-генератор.
Следвайки стратегията на КИА да създава иновативни и достъпни за широк кръг от потребители автомобили, технологията EcoDynamics+ тип „мек хибрид“ предлага несравнимо предимство при съотношението между разходи и ефективност в сравнение с възможностите на „пълните“ хибриди. Компактната форма на компонентите означава, че технологията може да бъде интегрирана във вече съществуващи конструкции на автомобили и задвижващи агрегати без да бъде оказано негативно влияние върху практичността на превозните средства.
48V система тип „мек“ хибрид е първата нова технология, която ще бъде лансирана като част от стратегията на КИА за електрификация на моделната гама до 2025г. С представянето на 48V задвижване КИА ще стане първият производител, който ще предложи на клиентите си класически хибрид, plug-in хибрид, 100% електромобил и 48V задвижваща технология. КИА планира да лансира 16 модела с високотехнологично задвижване до 2025г., между които 5 нови хибрида, 5 plug-in хибрида, 5 електромобила и нов модел с горивна клетка (от 2020 г.).
Задвижващата система EcoDynamics+ тип „мек“ хибрид ще позволи на КИА да предложи на клиентите си по-екологични дизелови модели. Системата разполага с технология за редуциране на вредните емисии Selective Catalytic Reduction (SCR), благодарение на която отделяният CO2 e по-нисък с до 4% при измервания по Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – WLTP и с до 7% – по New European Driving Cycle (NEDC). Въвеждането на технологията за дизелов „мек“ хибрид е част от международната политика на компанията за подобряване на горивната ефективност и намаляване на вредните емисии в цялата моделна гама.
Дизеловата технология „мек“ хибрид включва компактна 0.46kWh 48V литиево-йонна батерия и стартер-генератор (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG). Чрез електронен контрол на MHSG и инвертора системата превключва между двата режима – „мотор“ и „генератор“, напълно неусетно за водача.
Свързаният посредством ремък с коляновия вал стартер-генератор при ускорение произвежда до 10 kW електрическа мощност като по този начин намалява натоварването на дизеловия двигателя в режим ‘мотор’ и редуцира нивото на вредни емисии. В режим „генератор“ системата съхранява кинетична енергия от автомобила при отнемане на газта на включена предавка и натискане на спирачките, и използва енергията за презареждане на батериите.
Задвижващата система е проектирана, за да осигурява по-висока ефективност на двигателя с вътрешно горене, като използва електрическа енергия, предавана и рекуперирана незабележимо за водача.
В режим „мотор“ батерията се разрежда при ускорение, като доставя допълнително въртящ момент към мотора, или просто „разтоварва“ двигателя с вътрешно горене при по-леко ускорение. При намаляване на скоростта или спускане по наклон системата превключва на режим „генератор“, като рекуперира енергия, използвайки коляновия вал за зареждане на батерията.
Системата е управлявана от високотехнологичен Electronic Control Unit (ECU), който изчислява най-ефективния начин за използване на наличната енергия и извършва автоматично пренастройване спрямо останалия в батериите заряд.
Енергията от батериите може да бъде използвана и за новата функция Moving Stop & Start. Ако в батерията има достатъчно енергия, двигателят с вътрешно горене се изключва автоматично при намаляване на скоростта или при спиране. След това MHSG може напълно незабележимо да рестартира двигателя с вътрешно горене във всяка ситуация – необходимо е единствено водачът да натисне газта.
Компактната структура на технологията означава, че интеграцията на системата за „мек“ хибрид EcoDynamics+ в „архитектурата“ на вече съществуващи модели е сравнително лесна. В зависимост от автомобила, 48V батерия ще бъде монтирана под багажника, за да окаже минимално влияние върху неговата практичност и вместимост. А тъй като MHSG бива интегриран в двигателя, свързан с него чрез ремък за коляновия вал, почти няма нужда от промени в моторния отсек.
DC/DC-конверторът позволява новата 48V батерия да бъде свързана с електрозахранването в автомобила, което води до значително намаляване размерите на 12V стандартен акумулатор, използван за захранване на периферната електроника на автомобила. Адаптацията на MHSG означава, че размерите на конвенционалния стартер могат да бъдат намалени и той да бъде използван основно за студени стартове при ниски температури. Зарядът на 48V батерия в повечето случаи помага за стартиране на двигателя.
Дизеловата задвижваща система за „мек“ хибрид EcoDynamics+ е съвместима както с ръчни, така и с автоматични скоростни кутии, и e подходяща за предно, задно и 4х4-задвижване. EcoDynamics+ ще бъде адаптирана и за бензинови двигатели.