Начало Формула 1 Кими Райконен демонстрира как се държи един F1 шампион на пътя

Кими Райконен демонстрира как се държи един F1 шампион на пътя

4203
0

„Какъв шофьор сте на пътя?” е често задаван на пилотите от Формула 1 въпрос. Кими Райконен директно го демонстрира в нова реклама на Алфа Ромео, в която участва заедно със съпругата си Минту. В краткото видео световният шампион във Формула 1 за 2007 г. е зад волана на Алфа Ромео Стелвио. Попада на червен светофар с един Додж Вайпър и дори включва спортен режим на управление. След това обаче се отказва да се състезава и пуска другата кола напред.

Райконен се е учил да кара като малък на Лада. „Беше перфектна – за без пари и много здрава. Беше червена, но я пребоядисахме черна. Никога не се чупеше”, разказа той преди време. Сега финландецът притежава сериозна колекция автомобили. Сред тях има няколко Ферари-та – Енцо, F12, 488, един Ролс-Ройс, Лотус Евора S и дори Фиат 500. Качествата, които търси у една кола, обаче вече са основно безопасност и комфорт. „Круиз контролът и автоматичната скоростна кутия са прекрасни неща ако предприемаш дълго пътуване. Достатъчно сменям предавки и натискам копчета по време на работа”, сподели той.

 

View this post on Instagram

 

Getting ready.

A post shared by Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) on

През седмицата пък Алфа Ромео представи новите Джулия и Стелвио Куадрофоглио

Презентацията се състоя онлайн, бяха показани новостите в колите и подобренията в безопасността им. Марката, която отбелязва през 2020-та 110 години от създаването си, се е постарала двата модела да отразяват още по-добре ДНК-то и италианския й стил. Двигателят е 2.9 V6 битурбо с 510 к.с. и 600 Нм въртящ момент при 2500 об/мин. 8-степенната автоматична скоростна кутия е калибрирана така, че автомобилите да са леки за управление на всякакви терени. Пълният им потенциал се демонстрира в режим RACE, при който смяната на предавките се случва за 150 милисекунди.

С Джулия и Стелвио Куадрофоглио за моделна година 2020 Алфа Ромео въвежда ADAS – Advanced Driver Assistance System. Технологията е разработен в сътрудничество с Бош и предлага ниво 2 на автономно управление. При него шофьорът отстъпва отделни функции на системата, но запазва контрола си върху колата.