Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Колапинто отрече да е кандидат за място във Виза РБ

Колапинто отрече да е кандидат за място във Виза РБ

801
0
Франко Колапинто, Уилямс
Франко Колапинто, снимка Уилямс

Франко Колапинто отговори на последните слухове за бъдещето си. Пилотът на Уилямс отрече спекулациите, че е един от кандидатите за място във Виза РБ през 2025 г. Колапинто също така изрази да бъде отново на стартовата решетка в бъдеще.

Колапинто дебютира в F1 по време на рейс уикенда в Италия. Той стана първият аржентинец от 23 години насам, който се състезава в световния шампионат.

Пилотът на Уилямс направи много силно впечатление в последните 5 старта. Той финишира осми в Баку и спечели първи точки към актива си. Седмица по-късно той остана на косъм от топ 10 в Сингапур

Миналия уикенд Колапинто финишира десети в Гран при на САЩ. По този начин 21-годишният пилот спечели още една точка и отново разкри потенциала си.

Ангажиментът на Колапинто е до края на този сезон. След това той ще трябва да отстъпи мястото си на Карлос Сайнц. Следователно шансовете му да бъде на грида догодина са много малки.

Доброто представяне на Колапинто не остава незабелязано от конкурентни тимове. Предполага се, че аржентинец е един от кандидатите за място в Заубер през 2025 г. Ред Бул може би също проявява интерес към Колапинто. През последните дни се говори, че той може да е един от вариантите за Виза РБ през следващия сезон. Тимът от Фаенца все още не е обявил кой ще кара до Юки Цунода

По време на уикенда в Остин Джеймс Ваулс не изключи възможността догодина Колапинто да отиде под наем в друг отбор. Британецът обаче иска да има опция за връщане на младия пилот в бъдеще.

Миналата седмица Колапинто коментира бъдещето си в F1. Младият аржентинец отрече спекулациите за евентуално преминаване във Виза РБ.

„Не, в момента не разбирам много от това, за което някои говорят. Не знам откъде идва всичко това“, сподели Колапинто пред F1TV.

„Нямам място за следващата година, а в момента не се състезавам в F1. Вероятно след това ще се състезавам някъде другаде.“

„Вижте, може би ще има една година година, в която няма да съм тук. Затова се надявам да покажа, че заслужавам да се върна през 2026 или 2027 г. Това е моята цел и затова давам всичко от себе си състезание след състезание. „Ето защо бях разочарован от резултата в квалификацията. Просто се опитвам да давам най-доброто от себе си сесия след сесия, за да покажа, че заслужавам да бъда тук.“, добави пилотът на Уилямс.

Колапинто финишира 12-ти в Гран при на Мексико. Аржентинецът отново се представи на високо ниво, макар и да не спечели точки. Пилотът на Уилямс получи наказание заради контакт с Лиам Лоусън, макар че това не оказа влияние върху крайния му резултат в надпреварата

„Беше трудно след квалификацията, тъй като се борихме твърде много със задните гуми. Все пак свършихме добра работа, използвайки максимално това, с което разполагахме.“

„Като цяло това беше добре свършена работа, но не достатъчна за спечелването на точки. Ще насочим вниманието си към Бразилия, където ще се стремим да се борим за по-силен резултат като отбор“, заключи Франко Колапинто.

Съотборникът на Колапинто Александър Албон не финишира в Мексико. Състезателят на Уилямс имаше контакт с Юки Цунода на старта и трябваше да се оттегли заради поражения в автомобила.

„Беше доста сложно. Не стартирахме по най-добрия начин. Всички се бореха за една и съща позиция в завой 1, така че бе жалко да бъдем притиснати и да няма къде да отидем“, каза Албон.

„Това бяха трудни няколко седмици с множество инциденти и лош късмет. Сега трябва да намерим начин да се възстановим. Ако погледнем към положителните неща, научихме много и най-накрая започнахме да разбираме и коригираме някои от проблемите с баланса, с които се борихме през последните няколко състезания.“

„Също така смятам, че можехме да спечелим точки в Мексико. Затова се надявам да обърнем нещата и да се съсредоточим върху Бразилия“, добави състезателят на Уилямс.

Междувременно Хелмут Марко също коментира темата за Колапинто. Австриецът посочи, че Ред Бул има своя академия и че няма никакъв смисъл да се взима пилот под наем от друго място.

„Проблемът с него е, че има дългосрочен договор с Уилямс. [Вземането му под наем] не е интересно за нито един отбор. Не искаш да обучаваш пилот, който след това да кара за друг отбор“, каза Марко пред немска медия.