Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Колите за 2014 г. са по-трудни за каране от миналогодишните според Магнусен

Колите за 2014 г. са по-трудни за каране от миналогодишните според Магнусен

12
0
Кевин Магнусен

Автомобилите от Формула 1 за сезон 2014 са по-трудни за каране от миналогодишните заради увеличения въртящ момент, мисли пилотът на Макларън Кевин Магнусен.

Датчанинът ще дебютира в Гран при само след няколко дни в Австралия, но имаше възможност да запише няколко обиколки с колата на Макларън от 2013-та – MP4-28 – по време на тестовете на Силвърстоун, проведени през юли миналата година.

Това (MP4-29, б.а.) е кола за състезатели – в по-голяма степен в сравнение с предишните. С обдухвания дифузьор (карането) бе малко по-лесно, но тази година пилотите имат по-сериозно влияние, което според мен е чудесно. Малко по-трудно е с по-високия въртящ момент. Сложно е да се грижиш за гумите. Трябват ти повече умения и по-силна чувствителност при работата с газта. Ще е невъзможно да спечелиш с кола, която не е конкурентоспособна, но това е Формула 1: човек и машина. Надявам се пилотите да имат по-голямо влияние – коментира Магнусен.

По време на предсезонните изпитания 21-годишният пилот, който спечели титлата във Формула Рено 3,5 през 2013 г., направи добро впечатление в падока с работата и увереността си зад волана. Състезателният директор на отбора Ерик Булие сподели, че е изненадан от показаното от Кевин до момента:

Все още е леко срамежлив по отношение на даването на обратна информация, но върви в правилната посока. Има много (технически) параметри, с които се справя умно. Не се фокусира твърде много върху детайлите в момента, защото не желае да се концентрира в аеродинамична стратегия или работата с гумите без да обръща внимание на останалите неща. За млад състезател, имащ зад гърба си само няколко дни в кола от Формула 1, той е впечатляващ. Постоянен е и очевидно изпитва нормални проблеми с работата с гумите за пилоти като него, защото те са свикнали да натискат до края на състезанието. Това трябва да научи, но се справя прекрасно.

Състезателят на Уилямс Валтери Ботас също споделя мнението на колегата си от Макларън, че ще се изискват повече умения за управлението на тазгодишните автомобили. Освен преминаването към 1,6-литрови V6 турбодвигатели, въвеждането на нови системи за акумулиране на енергията и промяната в изискванията за аеродинамиката, техническият регламент за 2014 г. ограничава и количеството гориво за състезанията. Пилотите ще трябва да следят не само износването на гумите по време на надпреварата, но и да регулират темпото си спрямо разхода на бензин и стратегията за състезание.

С повече мощност в сравнение с притискането и сцеплението е малко по-сложно. В състезателната дистанция освен това не става въпрос само за гумите, а и за горивото, което трябва да пестиш. Събирайки всички тези компоненти, се съгласявам (че пилотите ще имат по-сериозно влияние). От гледна точка на пилота пестенето на гориво без загубата на много време за обиколка ще е много важно тази година. Няма да се грижим единствено за гумите. Разбира се, разполагаме с компютри, които да ни помогнат, но в края на краищата зависи от пилота да спести горивото без да загуби (прекалено много) време за обиколка – обясни Ботас.

Подробности за фаворитите за сезон 2014 г. можете да намерите в новия брой на ClubS1 (169).

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter