Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Комацу: Не се опитвам да бъда Гюнтер Щайнер

Комацу: Не се опитвам да бъда Гюнтер Щайнер

604
0
Аяо Комацу
Аяо Комацу, снимка Хаас

Аяо Комацу даде първото си интервю начело на Хаас. Японският инженер заяви, че не се опитва да подражава на своя предшественик Гюнтер Щайнер. Комацу също така се надява да направи нужните промени, които да изпратят неговия отбор в правилната посока.

Комацу застана начело на Хаас преди няколко дни. Японецът замени на този пост Гюнтер Щайнер. 58-годишният специалист напусна американския отбор, след като бе начело от близо десетилетие

Новият шеф на Хаас даде да се разбере, че няма да се опитва да подражава на Щайнер. Вместо това той каза се е съсредоточил върху извършването на правилните промени, които според него са необходими зад кулисите. Така ще се помогне на американския отбор да се откъсне от кризата, в която понастоящем се намира.

Наскоро Комацу даде първото си интервю начело на Хаас. Той призна, че характерът на Щайнер е нещо, което никога не може да бъде копирано.

„Не се опитвам да бъда Гюнтер Щайнер. Той е съвсем различен човек“, сподели Комацу. „Не съм тук, за да заместя неговия образ. Както знаете, той е много различен човек. Той има много различни силни и слаби страни от мен, така че не се опитвам да бъда някой друг“, добави шефът на Хаас.

„Джийн [Хаас, собственикът на отбора] знае това. Ако Джийн искаше да замени Гюнтер Щайнер по този начин, щеше да назначи някой друг. Разбирам, че Джийн е искал нещо различно. Затова ще се опитам да бъда най-добрата версия на себе си, а не да се опитвам да бъда някой друг.“

Комацу е категоричен, че неговият начин на работа няма да е същият като този на Щайнер. Целта на японеца е ясна – да извлече максимума от силните страни на Хаас.

„Очевидно съм фокусиран върху подобренията. Бих искал да мисля, че съм достатъчно коректен. Бих искал да кажа, че съм достатъчно вежлив. Смятам, че съм и сравнително директен, а след това прозрачен и честен“, продължи директорът на Хаас. „Аз не се занимавам с политика.  Вярвам, че ако имаме правилните намерения и ако мотивацията е ясна, за да извлечем най-доброто от екипа, това ще стигне до хората и след това наистина ще им даде сили и ще ги обедини“, обясни Комацу.

Комацу прекара последните няколко седмици в опити да изгради правилна представа за силните и слабите страни на Хаас. Той вярва, че преди да се ангажира с промени, иска да се срещне с възможно най-много служители, както и да посети ключовите съоръжения в Италия. Така ще разбере по-добре какво е необходимо да се направи

„Отивам в Италия, за да се срещна с всички конструктори и аеродинамици, които имаме там. Трябва да повиша разбирането си в тази област. Какви са основните проблеми? Как можем да подобрим това или онова?“

„Говорих с някои от хората в базата, но не е като да съм говорил вече с всички. Бих искал да изчакам, докато говоря с всички. След това иска да събера хората и да заедно формулираме общ поглед. Няма да казвам: „Добре, през последните три дни установих това.“ Това няма да е правилният начин“, добави Комацу.

Комацу все още не е стигнал до никакви заключения. 47-годишният специалист предполага, че една от областите, върху които ще се съсредоточи вниманието, е по-добрата комуникация и подобряването на работните взаимоотношения между базите на Хаас във Великобритания кралство и Италия.

„Разбира се, ако започвате работа на празен лист хартия, няма да създадете отбор от F1 с две отделни фабрики в Обединеното кралство и Италия. Но ние започнахме така. “

„Това беше много полезно през 2016, 2017 и 2018 г., за да можем да стартираме добре. След това, разбира се, пейзажът се променя. Случват се определени промени в регулациите, така че тимът трябва да се развива. “

„Подобни неща трябва да оценяваме непрекъснато. Но пак повтарям, ако ме попитате дали това е идеално – да имаме офис в Обединеното кралство и офис в Италия? Не. Но това ли е основното ограничение? Не е. Можем ли да се справим по-добре? Абсолютно, да. Така че това е нещо, върху което съм се съсредоточил.“

„Трябва да извлечем максимума от начина, по който сме устроени. Ако след след това кажем: „Правилно, не можем да направим нищо по-добро с начина, по който сме устроени“, тогава можем да говорим за [промяна на нещата]“, завърши Аяо Комацу.

Хаас ще направи два шейкдауна преди началото на сезон 2024 в F1. Първият от тях ще бъде на 11 февруари в Силвърстоун. Няколко дни по-късно ще има друг кратък тест на пистата в Бахрейн.

Вчера Хаас обяви привличането на Клои Чеймбърс. Американската състезателка ще представлява тима през сезон 2024 в изцяло женския шампионат F1 Academy.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от MoneyGram Haas F1 Team (@haasf1team)