Начало Избрани Комацу: Отборът на Хаас не е обявен за продан

Комацу: Отборът на Хаас не е обявен за продан

153
0
Аяо Комацу
Аяо Комацу, снимка Хаас

Аяо Комацу отново коментира партньорството между Хаас и Тойота. Той категорично отрече предложението, че отборът ще бъде продаден на японската марка в бъдеще. Комацу добави, че работата с Тойота няма да засегне отношенията на Хаас с Ферари и Далара.

Хаас на практика е най-малкият отбор на стартовата решетка. Екипът има различни партньорства, включително с Ферари и Далара. Скудерията доставя на Хаас възможно най-много части, които могат да се споделят, съгласно техническите правила на F1. Тук се включват задвижващи системи, скоростни кутии и задно окачване. Американският отбори дори има свое подразделение в Маранело и ползва симулатора на Ферари. Същевременно Далара помага на Хаас при разработването на шасито

По-рано този месец стана ясно, че Хаас започва техническо партньорство с Тойота. Японците ще подпомагат тима в сферата на аеродинамиката, работа в симулатора и тестови програми. От Тойота бяха категорични, че не обмислят отново да участват в F1 като заводски отбор и да произвеждат двигатели.

Новината за сътрудничеството веднага породи спекулации, че Тойота планира да закупи Хаас в бъдеще. Това обаче беше категорично отречено от ръководителя на екипа Аяо Комацу.

„Джийн не продава отбора. Всеки път той ме пита: как можем да се справим по-добре? Какво можем да направим, за да направим колата по-бърза?“, сподели Комацу.

„Той не се интересува от продажба. Смятам, че е имал толкова много предложения, но е отказал всяко едно от тях. Отборът на Хаас не е обявен е за продан. Дори не сме говорили за първи отказ [на Тойота] или нещо подобно. Това не е тема на разговор“, добави шефът на Хаас.

Комацу също така потвърди, че партньорството с Тойота ще бъде дългосрочно и няма да оказва влияние върху отношенията с Ферари и Далара.

„Да, Ферари и Далара са невероятни партньори от първия ден. Както можете да видите Ферари е най-големият ни партньор. Те ни доставят задвижваща система, скоростна кутия, окачване, хидравлика и т.н. Всички тези области не се докосват от Тойота“, обясни Комацу.

„Областта, до която Тойота се докосва, е тази, в която не получаваме подкрепа от Ферари и в която правим напълно сами. Това само увеличава нашите възможности и след това шанса да разберем автомобила по-добре, за да можем да направим нашия отбор още по-конкурентоспособен“, добави Аяо Комацу.

Комацу коментира и предстоящия рейс уикенд в Бразилия. Именно тук Хаас спечели единственият си полпозишън в F1, дело на Кевин Магнусен през сезон 2022.

„Интерлагос е много технична и динамична писта, която има страхотно оформление. Мястото има невероятна история и атмосфера, а състезанията често са страхотни. Разбира се, като част от Хаас, мястото е специално, тъй като тази писта бяхме на полпозишън с Кевин през 2022 г. С нетърпение очакваме да се върнем в Бразилия и да приключим този троен уикенд с още едно силно класиране в точките“, заключи Аяо Комацу.