Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Коригирането на дебита щяло да коства второто място на Рикиардо, призна Нюи

Коригирането на дебита щяло да коства второто място на Рикиардо, призна Нюи

40
0
Ейдриан Нюи

Коригиране на дебита на горивото по време на Гран при на Австралия в съответствие с изискването на ФИА са щели да костват второто място на Даниел Рикиардо, призна Ейдриан Нюи.

Техническият шеф на Ред Бул обясни по време на изслушването пред Апелативния съд в Париж, че австралийският пилот изобщо нямало да завърши на това място, ако отборът бе променил метода си на изчисление. Проблемът със скоростта на потока на горивото и това, че тимът не пожела да коригира работата си в този аспект доведоха до дисквалификацията на Рикиардо от първата за 2014 г. надпревара. Отборът от Милтън Кийнс обжалва решението на стюардите от Албърт парк.

Представителите на екипа, даващи показания пред съда, обясниха, че неточните данни на датчика в болида на Даниел им коствали около 0,4 сек на обиколка.

Ние не бяхме съгласни с виждането на господин Лом (Фабрис Лом е шефът на отдела във ФИА, отговарящ за новите задвижващи системи – б.а.), който се свърза с нас, за да ни обясни, че използваме прекалено много гориво – заяви Нюи. – Нито един отбор не иска да попадне в подобна ситуация и след това да се защитава. Въпросът е, че ако може да се съобразиш с подобна препоръка – дори да не си съгласен с нея, то тогава го правиш. Ние точно това сторихме. След това обаче стана ясно, че ако продължаваме така, ще губим позиции.

Главният инженер на Ред Бул Пол Монахан обясни, че в началото на петъчните тренировки на Албърт парк данните от сензора са били в съответствие с предварителните изчисления на екипа:

Необяснимо и без каквито и да са промени по двигателя, това се промени при четвъртото излизане в първата сесия. Така че се оказахме с две различни стойности и никакво обяснение какво е довело до подобна ситуация.

Ред Бул оспорват валидността на информацията, подавана от одобрените от ФИА датчици. Един от доводите им е, че проблемите продължиха и в следващите надпревари – в Малайзия и Бахрейн. Те твърдят също така, че отправяните към екипите технически директиви нямат регулаторна функция, а са препоръчителни за изпълнение.

В същото време заместник-шефът на Форс Индия Боб Фърнли заяви, че ако Ред Бул спечелят обжалването, то това би имало крайно негативни последици за Формула 1.

Не би било здравословно обжалването да сполучи, тъй като според мен подобно развитие би довело до нарастваща анархия. Много дълго сме работили според техническите директиви. Ако те бъдат определени като документи без регулаторна функция, то тогава просто не знам накъде ще тръгне Формула 1. Случаят с Мерцедес (за теста на гуми с Пирели през 2013 г.) е различен. Тук говорим за директно нарушение на директива. В крайна сметка всички сме спазвали тези изисквания. В Австралия се случи същото – 10 отбора се съобразиха, един – не – заяви Фърнли.

Решението на Апелативния съд по случая може да бъде оповестено днес, но вероятността за това е малка. То най-вероятно ще бъде съобщено утре.