Начало Автомобили Корпоративните продажби поддържат пазара в Европа

Корпоративните продажби поддържат пазара в Европа

34
0
авто,германия,пазар

BMW, Volkswagen Group и Mercedes-Benz вероятно ще отбележат рекордни продажби за 2012 г., въпреки трудностите на пазара в Европа. Една от причините за това са реализираните на корпоративни клиенти автомобили – в Германия например немалко фирми се възползват от данъчните облекчения за нови модели и купуват сериозно. През 2010 г. този тип продажби са били 27% от всички на немския пазар, през 2011-а – 32% и делът им ще продължи да се покачва.

Служебните автомобили са най-стабилният сектор от германския пазар. Частните купувачи са изправени срещу огромна несигурност, докато бизнес клиентите все още инвестират печалби от предишни години – твърди анализаторът от INS Automotive във Франкфурт Кристоф Щюрмер.

В Съединените щати по-малко от 20% от новозакупените коли са придобити от различни компании (включително държавни агенции) през 2011 г.

Развитието на пазара в това отношение няма да спре скоро. Повечето компании подменят автомобилния си парк на всеки две до четири години, а освен това данъчните облекчения са много привлекателни за бизнеса.

В сравнение с таксите, плащане за служебни коли в съседни държави, немските данъчни власти иска жълти стотинки – заявява Ник Маргетс, директор на фирма за проучване на пазара в Лимбург (Гер).

Основните печеливши са в сектора на луксозните автомобили. Около 85% от автомобилите в този клас в Германия са регистрирани на компании (включително дилъри и агенции за даване под наем). Запознати коментират, че по този начин мнозина получават шанса да карат кола от висок клас, каквато иначе не биха могли да си позволят.