Кал Кръчлоу разкритикува календара на MotoGP за сезон 2023. Според британеца, броят на състезанията през следващата година e прекалено голям, което ще доведе до по-малко почивка за персоналa на всички отбори.
Кръчлоу прекара 10 пълни сезона в MotoGP, в които кара мотори на Ямаха, Дукати и Хонда. 37-годишният състезател прекрати активната си кариерата в края на 2020 г. Оттогава той е тестов и резервен пилот на Ямаха.
Британецът записа четири участия през миналата година. Едната половина от тях бяха със заводския отбор, а другите- със сателитния. Кръчлоу участва и в предсезонните тестове тази година в Малайзия. Опитният британец кара в последните шест старта от сезон 2022 на мястото на Андреа Довициозо в екипа на RNF Рейсинг Ямаха. Италианецът си тръгна от MotoGP след Гран при на Сан Марино. В крайна сметка Кръчлоу финишира 25-ти в генералното класиране с актив от 10 точки.
Кръчлоу остава резервен пилот на Ямаха за още една година. Очаква се британецът да вземе участие в някой от предсезонните тестове. Също така той ще запише няколко за Ямаха с уайлдкард. Японският производител ще има само два мотора след като прекрати работата си с RNF Рейсинг.
Бившият пилот на Дукати и LCR Хонда не е доволен от постоянното разрастване на календара на MotoGP през последните няколко години. Той вярва, че графикът на шампионата не трябва да надвишава 18 старта за година.
„Лично аз мисля, че това е твърде много. Ако говорите със състезателите, които също имат семейства, мисля, че ще ви кажат също“, сподели Кръчлоу.
„Но тези, които са по-млади, не са семейни и на които не им пука, сигурно харесват да има повече състезания.“
„Аз лично смятам, че 18 Гран при са достатъчни. Но в крайна сметка не аз съм човекът, който пише правилата и казва къде да се кара или не. Както казах, винаги ще се намери някой, който да замени другия, така че това винаги ще продължи. Ако бяха казали, че ще има 30 Гран при, сигурно щеше да има желаещи за 30 Гран при“, добави тест пилотът на Ямаха.
Запитан дали смята, че при изготвянето на календара е взето предвид въздействието върху персонала на отбора, той отговори така: „Мисля, че е взето предвид. Но от друга страна всички знаят, че ако някой си тръгне, винаги ще се намери друг, който да заеме мястото му.“
„Отборите не се борят за хора, които искат да станат механици, готвачи, хотелиери и други подобни. Когато отиват на състезания, те винаги знаят, че могат да намерят някой друг човек да свърши работата. Това е подобно както с пилотите- ако някой не иска да си върши работата, отборът ще намери някой друг. Вече не знам дали той ще бъде по-силен или не“, обясни Кръчлоу.
Тест пилотът на Ямаха подчерта и влиянието, което ще окаже промяната на формата за следващата година. В него ще има спринтови състезания, които ще се провеждат в съботните следобеди. Дължината им ще бъде 1/2 спрямо оригиналната състезателна дистанция на съответната писта. Системата за точкуване също ще бъде наполовина. Подобни експерименти от няколко години се провеждат в F1 и WSBK.
Кръчлоу заяви, че допълните надпревари ще предизвикат голямо натоварване не толкова за пилотите, колкото за персонaла на тимовете.
„Не мога да си представя да направя 21 старта, какъвто е броят за догодина. Винаги съм смятал, че към състезателите се отнасят най-добре. За всички останали спринтовите надпревари ще бъдат наистина дълги.“
„В днешно състезателите не са толкова умни. Когато подписваш договор, го правиш за всяко събитие. В момента тези идиоти просто подписват за целия сезон.“
„Сега обаче броят на състезанията е двойно по-голям. Лично аз винаги съм бил умен и съм подписвал на състезание, защото никога не знаеш какво ще се случи. Но това работи и в обратната посока, защото отмяната на някоя надпревара означава по-малко пари“, завърши Кал Кръчлоу.
YZFR1 cal crutchlow 2010. pic.twitter.com/nxEF2EU1mW
— Sergio (@SergietoGM) March 26, 2022