Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Крак: Разочаровани сме от непостоянството при налагането на наказания

Крак: Разочаровани сме от непостоянството при налагането на наказания

1075
0
Майк Крак
Майк Крак, снимка Астън Мартин

Майк Крак коментира събитията от Гран при на Китай. Шефът на Астън Мартин не скри разочарованието си от непостоянството на стюардите при налагането на наказания. след като Фернандо Алонсо и Ланс Строл бяха санкционирани по време на уикенда в Шанхай.

Астън Мартин беше отборът, който получи няколко наказания в Китай. Първо Фернандо Алонсо беше санкциониран заради удар с Карлос Сайнц по време на съботния спринт. Наказанието не оказа кой знае какво влияние на Алонсо. Двукратният световен шампион се прибра в бокса, след като спука гума и получи поражения в своя болид

Ден по-късно Строл беше санкциониран заради инцидент по време на състезанието на пистата край Шанхай. Пилотът на Астън Мартин пропусна точката за спиране и удари Даниел Рикиардо и Оскар Пиастри. В резултат на това пилотът на Виза РБ отпадна, а този на Макларън получи поражения в своя болид. Двамата австралийци не бяха никак доволни от поведението на Строл и отправиха остри критики.

Крак определи бързото решение за наказание на Строл като „много сурово“. Шефът на Астън Мартин отново заяви, че напоследък стюардите са много строги към двамата пилоти на тима.

Не трябва да се забравя и наказанието на Алонсо за „потенциално опасно каране“ в Австралия. Тогава той спря прекалено рано за единия от завоите. В следствие на това движещия се зад него Джордж Ръсел попадна в мръсен въздух и изгуби контрола над своя болид.

„Имахме го в спринтовото състезание, имахме го в Мелбърн, имахме го и с Ланс [тук]“, сподели Крак.

„Последния път наказанието получи предният автомобил [Алонсо] в Мелбърн, дори без да се докосва. Този път това беше колата отзад.“

Крак посочи контакта на Строл с Нико Хюлкенберг в Бахрейн. Тогава канадецът беше завъртян от своя германски колега. Случката беше разследвана от стюардите, които обаче решиха да не наказват пилота на Хаас.

„Разочаровани сме от непостоянството при налагането на наказания. Нека да се върнем назад към Бахрейн. Тогава Ланс се завъртя в първата обиколка, тъй като имаше контакт с друг болид. Той трябваше да навакса голям брой позиции, за да се добере до точки. В крайна сметка обаче нямаше наказание за този, който предизвика сблъсъка“, каза Крак.

„В този случай стюардите отново не са много последователни. Това е усещането ми“, продължи шефът на Астън Мартин. „Това е разочароващо. От друга страна, всеки е човек и всеки се опитва да даде най-доброто от себе си.“

„Най-добрата рецепта е да имаш бърз автомобил да се откъснеш напред. Макс [Верстапен] не разполага с такива наказания. От нас зависи да го направим да бъде така.“

Инцидентът в Бахрейн се случи в първия завой, който се счита за типичен инцидент в първата обиколка. Заради това стюардите имат по-снизходителна позиция в такъв случай.

Крак коментира дали Алонсо и Строл са избрани за по-сурово отношение заради репутацията им.

„Интересно е, че ме питате такова нещо. Това показва, че изглежда и вие имате такова усещане. Като цяло в началото на годината се обсъждаха стандартите за каране и по-строгите наказания.“

„Вие искате екшън в спринта, нали така? Ние имахме екшън!Мисля, че беше страхотно състезание, дори и да завърши с ло край.“

„След това отново прекарваш часове със стюардите. В този момент усещаш, че не е честно. Може би ще спим още две нощи и ще го видим по различен начин. Отново имаш инцидент [в състезанието], при който хората избутват друг автомобил в завой №6, а след това няма никакви действия. Имахме и две коли на Ферари, които се избутваха една друга и не оставяха разлика. В крайна сметка обаче нямаше никакви действия от страна на стюардите“, завърши Майк Крак.