Начало MotoGP News Кризата в КТМ се задълбочава все повече

Кризата в КТМ се задълбочава все повече

348
0
КТМ RC16
снимка, КТМ/Rob Gray (Polarity Photo)

Кризата в КТМ се задълбочава все повече. Австрийският производител планира да направи сериозно преструктуриране, за да избегне фалит. Не се знае как това е се отрази на програмите на КТМ в световния шампионат по мотоциклетизъм.

Вчера собственикът на КТМ Груп Pierer Mobility обяви, че производителят на мотоциклети ще влезе в „процес на самоуправление“. КТМ също така ще подаде молба за започване на съдебно производство за преструктуриране.

По-рано този месец стана ясно, че КТМ се намира в много сериозна финансова криза. Австрийският производител се нуждае от поне 100 млн. евро, за да може да съществува нормално след края на тази година.

През последните седмици има сериозни съкращения в КТМ. До края на годината се очаква поне 400 служители да  загубят работата си в завода на марката. През следващата година компанията ще премине от две смени на само една, като същевременно ще спре производството през януари и февруари. Ръководството на КТМ продължава да работи усилено по намирането на решение. В момента продължават преговорите с различни кредитори

Вчера Pierer Mobility AG обяви, че ръководството на КТМ очаква да не успее да осигури необходимото финансиране навреме. Затова марката ще започне официален процес на преструктуриране.

Компанията е избрала да се преструктурира чрез самоуправление. Това означава, че сегашното ръководство на KTM ще остане под контрола на компанията по време на процеса на преструктуриране, работейки под съдебен контрол за изпълнение на план за реорганизация. От КТМ се надяват планът да бъде съгласуван с кредиторите в рамките на 90 дни.

„Преоразмеряването на групата трябва не само да осигури продължаването на съществуването на КТМ Груп в дългосрочен план, но и да създаде основа за излизане от процеса“, се казва в изявление на Pierer Mobility.

„Преоразмеряването на производството трябва да доведе до постепенно коригиране на излишъка в КТМ и нейните дилъри през следващите две години. Това ще доведе до намаляване на оперативните резултати в австрийските обекти на обща стойност над 1 млрд. евро през 2025 и 2026 г.“

„Процесът на преструктуриране ще доведе до допълнителни потенциални загуби. Примери за това са необходимите отписвания и разходите за намаляване на персонала, както и до недостиг на фиксирани разходи поради намалената оперативна ефективност. Има и други разходи, произтичащи от процеса на преструктуриране.“

„Следователно, тази година компанията очаква отрицателен годишен нетен резултат в много високия трицифрен диапазон от милиони поради горепосочените причини.“

Все още не се знае как ще се отрази тази финансова криза на моторспорт отдела на КТМ. Австрийската марка има сериозно присъствие в MotoGP, както и в по-малките класове Moto2 и Moto3. В кралския клас КТМ има два отбора и общо четирима пилоти- Брад Байндър, Педро Акоста, Маверик Винялес и Енеа Бастинини. Към тях се присъединяват тестовите и резервни пилоти Дани Педроса, Пол Еспаргаро и Йонас Фолгер.

Едно евентуално намаляване на разходите може да означава сериозен проблем за развитието на КТМ. Марката инвестира огромни средства, за да стигне до челото в MotoGP. Не се изключва догодина част от екипа да бъде продаден на Ред Бул. Австрийският концерн е дългогодишен титулярен спонсор и технологичен партньор на производителя на мотоцилети.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от KTM Factory Racing (@ktmfactoryracing)