КТМ поставя на пауза развитието на мотора в MotoGP. Австрийският производител продължава да се намира в сериозна финансова криза. Според различни източници, задълженията на КТМ възлизат на близо 3 млрд. евро.
KTM owes €3 Billion in troubling financial crisis…
They are entering self-administration to avoid bankruptcy.
Layoffs, halted production, and unsold bikes cloud its future, despite 2025 MotoGP plans continuing. pic.twitter.com/MLHZrLGC2d
— AR12GAMING (@AR12Gaming) November 30, 2024
Ръководството на КТМ е взело решение да преустанови разработването на своите мотоциклети в световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ. Всичко това се случва на фона на финансова криза, в която се намира австрийският производител последно време
Решението е една от мерките, включени в плана за възстановяване на КТМ. Целта е да се запази проектът на марката в мотоциклетния спорт. Припомняме, че миналата седмица КТМ започна сериозно вътрешно преструктуриране. По този начин се прави опит да се избегне фалит.
Миналата седмица стана ясно, че КТМ има дълг от около 3 млрд. евро. Това е значително по-голяма сума, отколкото се смяташе първоначално. Същевременно се разбира, че по време на последния старт за сезона в Барселона представителите на MotoGP са провели среща с КТМ. По време на нея те са информирали за деликатното финансово положение на компанията. На същата среща служителите са били уверени, че спортният проект ще продължи участието си в световния шампионат по мотоциклетизъм.
Първоначално развитието на мотора на КТМ ще бъде спряно до началото на предсезонните тестове в Сепанг през февруари. По време на тестовете в Барселона австрийският производител тества нови компоненти на мотоциклета RC16. Те обаче бяха ограничени до обтекател и няколко нови компоненти. По време на тези изпитания отсъстваха тестовите пилоти на КТМ Дани Педроса и Пол Еспаргро.
КТМ е уверил MotoGP и своите пилоти, че ще има четири мотора на стартовата решетка през 2025 г. Въпреки това от Дорна изпитват известни съмнения за това.
През последните месеци KTM претърпя сериозно преструктуриране. Няколко клона на компанията майка – KTM AG, KTM Components GmbH и KTM F&E – бяха отделени. Състезателното подразделение пък беше поставено под шапката на KTM Racing GmbH.
В допълнение към замразяването на разработването на мотоциклети за MotoGP, в близките дни KTM трябва да представи стратегически план, който има за цел да изолира спортното подразделение. В самата компания се счита, че е от съществено значение състезателното подразделение да продължи да съществува. В противен случай ударът по имиджа на компанията ще бъде още по-голям от сегашния, тъй като се очаква да нанесе още по-големи щети на продажбите на серийни мотоциклети.
Догодина КТМ трябва да използва четири мотора в MotoGP. Два от тях са на заводския тим и ще бъдат карани от Брад Байндър и Педро Акоста, докато останалите- на сателитния екип Tech3 и пилотите Енеа Бастианини и Маверик Винялес.
Some updated wallpapers for your desktops. 🫡#KTM #ReadyToRace pic.twitter.com/yExtgqNzu8
— RED BULL KTM FACTORY RACING (@KTM_Racing) November 27, 2024