Начало MotoGP News Куартараро: Най-големият напредък, който постигнахме за 2025 г., беше тестът в Барселона...

Куартараро: Най-големият напредък, който постигнахме за 2025 г., беше тестът в Барселона през 2024 г.

46
0
Фабио Куартараро
Фабио Куартараро, снимка: Ямаха

Фабио Куартараро продължава да бъде много разочарован от Ямаха. Световният шампион за сезон 2021 вярва, че японската марка не е постигнала голям напредък от началото на сезона. Куартараро смята, че „най-голямата стъпка за Ямаха е била направена на теста в Барселона в края на 2024 г.“

Куартараро смята, че Ямаха не е направила никакви „големи крачки“ с мотоциклета от тестовете в Барселона в края на миналата година. Шампионът за 2021 г. счита, че представянето на M1 е спаднало. Това е така, тъй като марката не е успяла да внесе значителни подобрения в мотоциклета от началото на сезона.

Куартараро се радваше на невероятна форма през пролетта и началото на лятото. Французинът като спечели три поредни полпозишъна и подиум в Гран при на Испания. Той беше на път да спечели Гран при на Великобритания. За нещастие технически проблем го накара да се оттегли няколко тура преди финала.

Резултатите се оказаха по-трудни за постигане през втората половина на сезона. Гран при на Каталуния бе единственият случай, в който пилот на Ямахa завърши в топ 5 в неделната надпревара.

Спадът във формата се дължи поне отчасти на факта, че Ямаха пренасочи вниманието си към разработването на модела с V4 двигател, който планира да представи следващата година като заместител на настоящия модел

„Най-големият напредък, който постигнахме за 2025 г., беше тестът в Барселона през 2024 г.“, каза Куартараро. „Опитахме ново шаси, което ни даде малко насока. Като цяло през този сезон не сме направили никакви големи стъпки.“

„Променихме малко аеродинамиката, сменяхме двигателя два пъти. Въпреки това виждаме, че максималната ни скорост е много, много ниска. Въпреки това мисля, че най-големият напредък постигнахме в Барселона, където открихме малко по-добро усещане при влизане в завоите.“

„Видяхме, че всъщност най-добрите моменти, които имахме, бяха в началото на годината- трите състезания в Льо Ман, Херес и Силвърстоун.“

„Оттогава наистина се мъчим. Искам да се концентрирам върху себе си и да се опитам да се подобря като пилот.“

Ямаха организира редица частни тестове през октомври и ноември, за да подобри M1 и да увеличи шансовете си за сезон 2026. На въпроса дали е разочарован от липсата на напредък в марката, Куартараро отговори така: „В момента оборудването, с което разполагаме, определено не ни дава шанс да се борим за място в топ 5 в шампионата.“

„Трябва да работим по този въпрос. Затова натискам инженерите да ни предоставят по-добър мотоциклет за следващата година“, добави пилотът на Ямаха.

Yamaha е възложила всичките си надежди на новия си V4 двигател. Марката продължава с разработването му въпреки предстоящите големи промени в регулациите през 2027 г.

Куартараро не беше впечатлен от новия V4 двигател, след като го тества в Мизано миналия месец. Други пилоти на Ямаха бяха по-окуражени от неговата производителност.

Моторът M1 с V4 спецификации все още е в начален стадий и следователно има много място за подобрения. Куартараро смята, че настоящият модел с редови двигател остава по-добър избор поне засега.

„Потенциално проектът за 2026 г. е V4. За мен потенциалът на V4 все още е далеч от този на редовия четирицилиндров. Знаем, че проектът едва сега започва и че все още има много работа за вършене. Но засега потенциалът на нашия мотоциклет е по-висок от този на V4″, заключи Фабио Куартараро.