Роберт Кубица няма да бъде част от Алфа Таури. 38-годишният състезател няма да последва полската компания Orlen, която наскоро подписа договор с отбора от Фаенца.
Кубица направи завръщането си на стартовата решетка на F1 през 2019 г. Полякът бе час от световния шампионат в периода 2006-2010 г. преди да претърпи тежка катастрофа с рали автомобил. Въпреки че получи тежки травми, той успя да се възстанови достатъчно добре, за да може да кара автомобил от F1.
Кубица бе резервен пилот на Уилямс през сезон 2018 преди да бъде повишен година по-късно. Еднократният победител в F1 спечели само една точка с трудна управление болид FW42. В края на 2019 г. той напусна Уилямс заедно с Orlen.
Полската петролна компания подписа договор с Алфа Ромео в началото на сезон 2020. Благодарение на това Кубица стана резервен пилот в отбора от Хинвил. През сезон 2021 38-годишният ветеран замести Кими Райконен в състезанията в Нидерландия и Италия. Миналата година Кубица участва в четири петъчни тренировки с автомобила на Алфа Ромео, след което напусна отбора от Хинвил.
Миналата седмица Orlen обяви партньорството си с Алфа Таури. Малко след новината възникна въпроса дали Кубица ще има някаква роля в базирания във Фаенца екип, който обаче е собственост на Ред Бул.
Според полските медии, бившият пилот на БМВ Заубер, Рено, Уилямс и Алфа Ромео няма да да бъде част от Алфа Таури. Полякът обаче трябва да продължи да бъде посланик на Orlen извън света на F1.
В края на миналата година Кубица намекна, че престоят му в F1 е към своя край.
„Чувствам се комфортно. В края на краищата винаги съм бил голям реалист“ сподели Кубица.
„Нека бъдем честни. Аз съм на 38 години. В този случай няма как да се изненадам, ако вече нямам пилотско място. Все пак нека изчакаме малко и да видим какво ще се случи.“
„Моята история показа, че човек никога не трябва да казва никога. Единствената причина, поради която все още съм тук, е, че имам възможност да карам понякога. Денят, в който няма да получа дори и една кола за каране, вероятно ще бъде краят на моята кариера в F1.“
Един от вариантите за Кубица е завръщане в световния шампионат за издръжливост (WEC). Полякът прекара сезон 2022 в клас LMP2 за отбора на Prema, който също бе спонсориран от Orlen. 38-годишният състезател дори финишира втори в своята категория в 24-те часа на Льо Ман.
Вижте тази публикация в Instagram.