Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кубица: Фетел бе прекален оптимист

Кубица: Фетел бе прекален оптимист

44
0

Разочароващ старт на сезона във Формула 1 преживя отборът на BMW Заубер, след като не взе никакви точки в днешната Гран при на Австралия. Шансовете на Ник Хайдфелд бяха съсипани в самото начало на надпреварата, когато бе ударен след старта. След това германецът успя само да стигне 11-и до финала с повредения си автомобил. Съотборникът му Роберт Кубица обаче вървеше трети три тура преди края на състезанието, когато се удари със Себастиан Фетел (Ред Бул) и вместо да се качи на подиума е 15-и в класирането.

Изходът от днешната надпревара е невероятно разочарование за мен – потвърди Хайдфелд. – Стартирах толкова добре, веднага наваксах позиция. И стратегията ми беше обещаваща. Точно в зоната за спиране при първия завой се почувствах сигурен, защото се огледах и не видях коли наблизо. Бях в средата на пистата, когато внезапно усетих силен удар. Трябваше да спирам за нови гуми и предно крило, но повредите по автомобила бяха много повече и управлението бе безнадеждно. Смятам, че поне KERS-ът ми помогна да защитавам позицията си с толкова бавен болид. Но в крайна сметка това няма особено значение, защото на кого му пука, че си финиширал 11-и или 13-и.

Още по-лошо бе настроението на Кубица, особено като се има предвид увереността му, че за последните три тура е можел да задмине не само Фетел, но и спечелилия надпреварата Дженсън Бътън (Браун Гран при).

Имах шанс да спечеля, защото Бътън и Фетел бяха с меките гуми и имаха проблеми, докато аз вървях много по-бързо с по-твърдия тип. Себастиан отвори широко завоя и натисна спирачките рано. Аз вече бях пред него, но той не искаше да ме пусне. След това предницата му занесе и се закачихме. Предното ми крило отиде под неговата кола, след което се ударих в пети завой. Мисля, че Себастиан бе малко свръхоптимистичен. Ако това беше последният завой, добре, но имаше още три обиколки, а тоя нямаше реалистичен шанс да защити мястото си, тъй като бях далеч по-бърз – категоричен бе полякът по отношение на катастрофата си с пилота на Ред Бул.

Шефът на екипа доктор Марио Тайсен също отбеляза чудесната скорост на F1.09 с по-твърдия тип гуми, който на Албърт парк бе медиум от гамата на Бриджстоун. Той обаче първоначално се въздържа от оценки кой е виновен за инцидента, струвал подиум на Кубица. Началникът на инженерния отдел Вили Рампф поддържа мнението на пилота, че е бил вече пред Фетел, когато се случи ударът.