Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кубица най-бърз в последната тренировка на мокро

Кубица най-бърз в последната тренировка на мокро

48
0
Роберт Кубица

Роберт Кубица с Рено бе най-бърз в последната тренировка преди днешната квалификация за Гран при на Бразилия на пистата Интерлагос. Второ време записа Себастиан Фетел (Ред Бул). Трети е Люис Хамилтън с Макларън Мерцедес, следван от пилотите на Ферари Фелипе Маса и Фернандо Алонсо, които направиха само по 9 обиколки тази сутрин на постепенно изсъхващата настилка. Както твърдяха прогнозите, в началото на последния час за подготовка пистата бе почти наводнена от силен дъжд, който обаче почти спря в хода на тренировката. Всички започнаха работа с гуми за екстремно мокро.

Пилотите на Макларън се усмихваха, защото още снощи заявиха, че при подобни условия шансът им се увеличава. Вчера двамата тръгнаха в различни посоки. Дженсън Бътън избра по-изправени крила, но се оплаква от липса на сцепление и на предната, и на задната част. Днес всичко можеше да започне от нула, но той и Хамилтън отново избраха близки като стойности реглажи за мокро, като Люис пак реши да търси повече притискане за сметка на скоростта на правите.

Ник Хайдфелд и Нико Хюлкенберг направиха първите пълни обиколки на мократа писта. 20 минути след началото пилотът на Уилямс пробва пръв трасето и с интермедии и оглави класирането. След него се появиха и претендентите за титлата – Хамилтън, Бътън, Фетел, Уебър – за първи серии. Само Алонсо остана още малко в бокса на Ферари, но и той излезе след 2 минути. Всички бяха вече с интермедии. Само Маса пробва пистата с гуми за екстремно мокро, но за кратко. Бътън и Хамилтън бързо се доближиха до времето на Хюлкенберг, но Уебър ги изпревари още в началото на своята много къса серия от едва 4 обиколки. Фернандо на свой ред оглави класирането с 1:20.200, а Уебър стана втори, след като направиха по 3 обиколки. Фетел бе с много повече гориво от съотборника си и бе на над 1,5 сек. Испанецът слезе до 1:19.791 мин и бе съвсем ясно, че интермедиите вече бяха по-подходящите гуми, нищо, че още капеше.

В края на своята серия от 6 тура Хамилтън стана втори (на 0,121 сек), а в средата на времето Маса също сложи интермедии и поведе – 1:19.735 мин, след като вече бе направил общо 9. След малко обаче Фетел бе на върха с 1:19.500 мин, а завъртя серия от цели 12 обиколки.

В същото време в бокса на Макларън смениха задното крило и системата F-duct в колата на Хамилтън. Той започна деня с агресивни настройки, с повече притискане и възможност за добро време на мокро в квалификацията, въпреки че утре състезанието се предвижда да е на суха писта и затова реши да пробва и настройките и на Бътън с по-малко притискане. В това време Дженсън направи дълга серия с интермедии и вече бе с цели 17 обиколки.

9 минути преди края Хамилтън бе отново на пистата и подобри бързо времето си в първия сектор с по-висока скорост на стартовата права, след това бе по-бавен във втория сектор (излизайки и от пистата) преди отново да е по-бърз от предишните си турове в трети сектор. След още един тур той даде второ време – само на 0,036 сек от Фетел, а в следващия бе най-бърз от всички в първи сектор, но пак изпусна линията във средната част.

3 минути преди края никой от останалите фаворити не излизаше за втора серия на пистата. Кубица едва към финала ползва своя комплект интермедии и даде най-доброто време – 1:19.191 мин. Ферари не напуснаха бокса и си останаха с по 9 тура, а Уебър имаше само 6.

Фетел направи още една обиколка само за последна проба. Прибирайки се в пита, Дженсън пък докладва, че още не е напълно доволен от поведението на колата си.