Макс Верстапен продължава защитата на титлата през сезон 2025 в F1. Пилотът на Ред Бул ще получи последните ъпгрейди на RB21, включително нов под. Същевременно Юки Цунода ще продължи да кара с по-старата спецификация на пода.
🚨 Red Bull will introduce a new floor in Miami
It will be available only for Max this weekend, while Yuki will continue using the old floor for now.
[https://t.co/QjKNpAL4iE] pic.twitter.com/AdqIqMSMEl
— RBR Daily (@RBR_Daily) May 1, 2025
Ред Бул продължава развитието на RB21 в опит да съкрати още изоставането си от Макларън. Екипът от Милтън Кийнс създаде нов под, който трябва да генерира повече притискане на RB21. Това е вторият ъпгрейд на автомобила след този в Сузука. Тогава Верстапен спечели надпреварата и успя да прекъсне победната серия на Макларън.
Този уикенд Ред Бул ще представи нов под. Според информацията, той ще бъде само в автомобила на Верстапен. Нидерландецът продължава борбата за световната титла и заема третото място при пилотите. Неговият съотборник Юки Цунода ще разполага с по-старата спецификация на пода
Подът е ключов компонент от последната генерация F1 автомобили. Неговата цел е да генерира най-много притискаща сила и да повлияе положително на баланса на целия автомобил. Освен това подът има водеща роля при определянето на въздушния поток, който може да повлияе на износването на гумите.
Както бе установено от началото на сезона, Ред Бул има проблеми с износването на гумите при по-горещи условия. Това се видя по време на Гран при на Бахрейн. Този уикенд прогнозите са температурите да бъдат високи по време на всички сесии на пистата в Маями.
По-рано тази седмица Хелмут Марко изрази притесненията си относно представянето на RB21 на горещия асфалт в Маями.
„Какво означават резултатите от първите пет състезания за предстоящото състезание в Маями?“, написа Марко в колонката си в Speedweek. „Отново става дума за напълно различна писта. Преди всичко очакваме по-високи температури.“
„На хартия това не е предимство за нас. В Джеда бяхме на осем десети зад Макларън в третата тренировка, която се проведе при значително по-топли условия, отколкото квалификацията и състезанието.“
„Ние и останалите съперници очаквахме Макларън да се отдалечи от всички. още в началото. Но това така и не се случи. В Маями все още очакваме условията да са по-благоприятни за Макларън“, добави съветникът на Ред Бул. Марко разкри и каква е целта на Ред Бул за следващите няколко кръга.
„Нашата задача в момента е да разработим по-широк работен прозорец за състезателния ни автомобил, както и да намалим някои слабости преди състезанията в Европа. По този начин трябва да подобрим основната скорост на автомобила“, допълни Хелмут Марко.
Верстапен пропусна срещите с медиите, които се проведоха снощи. Четирикратният световен шампион очаква бебе съвсем скоро и затова пристигна в Маями няколко часа по-късно. По-късно днес Верстапен ще се включи в единствената свободна тренировка и спринтовата квалификация
Междувременно Цунода призна по време на вчерашните срещи, че се нуждае от повече време, за да се адаптира напълно към болида на Ред Бул.
„Предполагам, че просто се нуждя от повече време, за да свикна напълно с него“, каза Цунода. „Доволен съм от напредъка досега. Смятам, че увереността ми е доста голяма. Но понякога се появяват някои проблеми точно когато натискаш 100%, заради които трябва да правя корекции и да намаля скоростта си.“
„През повечето време изпитах нов вид поведение от страна на автомобила в квалификацията и просто не можех да се справя с него. Но не бих казал, че автомобилът е супер, супер труден за управление. Просто се нуждая от повече време с него и от това да определя къде е границата“, добави пилотът на Ред Бул.
Miami meet your main character 🔥#F1 || #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/lRK2siAGXk
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 1, 2025