Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кубица: В Монако е важно колко повратлив е автомобилът

Кубица: В Монако е важно колко повратлив е автомобилът

51
0

Роберт Кубица се надява серията му добри състезания от началото на сезона да продължи и в Монако, където традиционно се представя добре.

– Роберт, спечели точки и в последното състезание в Испания, но беше разочарован след финала…

– Беше наистина разочароващо, защото първата ми обиколка бе особено трудна и загубих три позиции. Освен това се ударих с Кобаяши, от което колата ми пострада и предницата силно се дестабилизира. Въпреки всичко бях изненадан от темпото си – то не беше твърде лошо и дори бях в състояние да следвам Сутил след питстопа ми. Но в Барселона е толкова трудно да се изпреварва, че нямах шанс срещу него. Скоростта ни през уикенда обаче е окуражаваща, особено в сравнение с Мерцедес, а и чувствах, че можехме да спечелим и повече точки.

– Гледайки напред към Монако – това е състезание, което харесваш. Какви са очакванията ти за там?

– По принцип харесвам уличните трасета, в частност Монако и като цяло там винаги съм се представял добре. Определени аспекти от пистата ще повлияят позитивно, а други – негативно на болида ни и е трудно да гадая колко ще сме конкурентоспособни поне до първите сесии в четвъртък. Квалификацията ще е най-важната част от уикенда, защото в Монако изпреварванията са дори по-трудни от тези в Барселона. Трябва да си напред на грида, за да спечелиш добри точки в Княжеството, както и да се пазиш от грешки.

– Каква е тайната за постигане на добри настройки в Монако?

– Всичко опира до това колко гъвкав е автомобилът, как отговаря на промени в реглажите и дали е лесен за управление. Намирането на тези толкова важни няколко десети се корени в увереността на пилота в болида му – в това, че може наистина да натиска на лимита, да е в състояние почти да оближе бариерите с гумите. Очаквам карането в Монако тази година да е още по-голямо предизвикателство от обикновено заради голямото тегло с пълни резервоари, тъй като при това положение колата е значително по-малко повратлива. Преди преминавахме през тунела почти на пълна газ, но с толкова бензин на борда едва ли ще е възможно.