Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Култард и Лауда: Себастиан трябва да се успокои

Култард и Лауда: Себастиан трябва да се успокои

47
0

Себастиан Фетел се извини за катастрофата с Дженсън Бътън (Макларън), която предизвика по време на Гран при на Белгия, но темата все още продължава да се обсъжда. Поредните съвети относно поведението си на писта пилотът на Ред Бул получи от Ники Лауда и Дейвид Култард, като и според двамата той трябва да е по-спокоен, докато се състезава, ако иска в крайна сметка да спечели титла.

Коментарът на Култард се появи в колонката му за английския вестник „Телеграф“.

„Когато започнах кариерата си във Формула 1 през 1994 г. почти не сбърках в първите си осем старта. Всички пишеха чудесни неща за мен. Наивно вярвах, че всички журналисти са ми приятели и гордостта ми растеше“, пише Дейвид. „След това дойде 1995 г. и период, в който спечелих пет поредни полпозишъна, но спечелих едва при петия опит. Завъртях се два пъти на път за грида в Германия и трябваше да се върна в пита, за да взема резервната кола; завъртях се в загряващата обиколка на Монца и надпреварата стартира без мен; на Аделаида се ударих в питуола, когато не бях под никакъв натиск от съотборника си. Всички пишеха ужасни неща за мен. Наивно вярвах, че всички журналисти ме мразят.“

С връщането в собствената си кариера Култард прави паралел със случващото се в момента с Фетел – възхваляван и превъзнасян при появата си във Формула 1, сега той е критикуван отвсякъде. Шотландецът обаче е убеден, че всичко това няма нищо общо с факта дали конкретен пилот е харесван или не. „Просто Гран при е медиен спорт и журналистите са длъжни да отразяват доброто, лошото и грозното. Това е нещо, което Себастиан Фетел ще е най-добре да помни, тъй като сега ножовете се забиват в него“, допълва Дейвид.

Според Култард основният недостатък на Фетел е липсата на опит. Единствено Люис Хамилтън (Макларън) е с почти същия брой надпревари в Гран при като германеца, но на пилота на Ред Бул липсва уникалната подготовка на английския му съперник преди да влезе в F1. „Не мисля, че [проблемът] е напрежение. Кокпитът е естествената среда на един пилот и когато аз съм се състезавал, никога не съм усещал напрежение. То идва, когато почувстваш, че си загубил контрол върху ситуацията, а наблюдавайки Себастиан наистина много отблизо, не виждам подобно нещо.

Виждам един млад мъж, който страда от първите симптоми на необходимостта да вложи огромно усилие [в работата си]. Опитва се да остане спокоен и концентриран. Опитва се да не позволи критиките да му повлияят, точно както не позволи хвалбите да му размътят главата.

В крайна сметка Себастиан е един наистина бърз пилот, допуснал сериозни грешки поради липса на опит. Не го извинявам – както съм казвал и преди, Формула 1 не е училище. Просто заявявам, че това е разбираемо“, заявява в заключение шотландецът.

– Ти си суперталант, но поемаш излишно големи рискове. Още една грешка и битката ти за короната ще приключи. След това ще трябва да караш за съотборника си и това ще е абсолютното наказание. Напрежението може да е парализиращо, защото от теб се очаква да си най-отпред, а всичко останало [като представяне] е разочарование – гласи пък част от изявлението на Лауда пред немския вестник „Билд“.