Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Култард: Най-важната инвестиция в един F1 тим са главният конструктор и №1...

Култард: Най-важната инвестиция в един F1 тим са главният конструктор и №1 пилотът. Затова и Матешиц плати за Нюи

Ейдриан Нюи, Кристиан Хорнер, Дейвид Култард
Ейдриан Нюи, Кристиан Хорнер и Дейвид Култард; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Представянето на един отбор във Формула 1 не зависи от един-единствен човек, но най-важната инвестиция на всеки екип са главният конструктор и №1 пилотът, заяви Дейвид Култард. Бившият F1 състезател работи с Ейдриан Нюи в Макларън и Ред Бул, като освен това участва в привличането на прочутия инженер в Милтън Кийнс. Той разказа за това в подкаста Red Flags и посочи, че не му харесва начинът, по който Нюи си тръгна от Ред Бул.

„Фактът, че Ейдриан остана (в Ред Бул) колко – 16, 17 години – е фантастичен. Това несъмнено ще е най-дългият престой в един отбор по време на кариерата му. Фактът, че нещата се разпаднаха по начина, по който се случи, не ми харесва“, заяви Култард

„Мисля, че много хора могат да почувстват, че не са действали по най-добрия, най-хуманния начин. Много лесно е някой да си тръгне. „Не ми харесва. Имам клауза в договора си. Разкарай се, отивам си.“ Всеки контракт може да бъде прекратен. Но ако има отворен диалог и желание, е възможно нещата да се оправят“, продължи шотландецът.

„Ейдриан реши да започне нещо ново. От Астън [Мартин] му дадоха акции и куп чудесни привилегии. И аз като негов приятел му желая всичко най-добро в това пътешествие. Ред Бул ще продължи напред с останалите 1000 души в организацията, защото нещата никога не зависят от един-единствен човек. Въпреки че понякога има аргументи и за противното като например в Бразилия миналия сезон. Не знам дали има много пилоти, които са в състояние да направят същото като Макс“, каза още Култард.

„Но точно поради тази причина главният ти конструктор или технически директор и пилотът ти с №1 са най-важната инвестиция, която някога ще направиш. Точно това казах и на господин [Дитрих] Матешиц, когато беше жив.“

„В един момент стана ясно, че Ейдриан се интересува (от офертата на Ред Бул). Господин Матешиц не беше особено доволен от сумата, която му бе поискана. Помня, че му казах: „Ще платите толкова за пилот и дори повече ако е смятан за пилота №1 в света. Аз бих платил тези пари за човека, когото считам за конструктор №1 в света“. Той помисли, съгласи се, Ейдриан дойде. Останалото е история“, допълни Култард

Макс Верстапен пък каза, че Ред Бул трябва да се абстрахира от въпросите относно Нюи.

„Според мен не бива да мислим кой знае колко по въпроса. Той вече не е в отбора. Това е положението. Различно е от миналата година. Аз вярвам в хората, които продължават да работят в екипа. Всички заедно трябва да се справим. Изпитвам огромно уважение към това, което Ейдриан е направил за тима. С него имаме страхотни взаимоотношения и се вълнувам за него – за това, че започва нов проект“, коментира нидерландският пилот.

Верстапен бе попитан дали би искал отново да кара създаден от Нюи болид.

„Това е може би нещо за бъдещето, за което да помисля. Не за сега. С Ейдриан се разбираме чудесно. Изпратих му съобщение след официалното излизане на новината, въпреки че вече знаех за напускането му, разбира се. Щастлив съм за него“, отговори Верстапен.