Начало Избрани Пиастри на полпозишън за Гран при на Бахрейн, Ръсел и Льоклер зад...

Пиастри на полпозишън за Гран при на Бахрейн, Ръсел и Льоклер зад него, Норис шести

Оскар Пиастри
снимка: Макларън

Оскар Пиастри спечели квалификацията за Гран при на Бахрейн. Състезателят на Макларън записа обиколка за 1:29.481 мин. Втори и трети финишираха Джордж Ръсел с Мерцедес и Шарл Льоклер с Ферари. Ландо Норис остана едва шести в сесията, след като сгреши в последния си тур.

Условията преди началото на квалификацията бяха много сходни с тези във втората петъчна тренировка. Температурата на въздуха беше 26 градуса, а тази на асфалта- 31. Скоростта на вятъра беше доста силна, което щеше да окаже влияние върху представянето на автомобилите от F1

Първи на пистата излязоха пилотите на Заубер и Астън Мартин. Съвсем очаквано, те използваха най-меките гуми на Пирели. Хюлкенберг записа първото най-добро време, преди да бъде изместен Алонсо. Двукратният световен шампион закова хронометъра за 1:32.362 мин. Тепърва времената щяха да се подобряват с напредване на квалификацията.

Верстапен натискаше здраво и се движеше с лилави сектори. Пилотът на Ред Бул допусна грешка на 15-ти завой и излезе извън пистата, след което се прибра в бокса.

„Има нещо сбъркано в колата“, каза Верстапен по радиото.

Льоклер поведе колоната с време за 1:31.454 мин. Той беше изместен от Норис и Пиастри, които отново имаха преимущество. Хамилтън продължаваше да се бори с автомобила си и даде едва осмо време за момента, като пред него се намираха Дуън и Ръсел. За момента в зоната на изпадащите се намираха Строл, Хаджар, Бортолето, Верстапен и Цунода. Пилотите на Ред Бул бяха без записани времена.

Всички пилоти (без Льоклер) се върнаха на пистата в Бахрейн в последните минути на Q1. По-хладното трасе позволи подобряване на времената. След сериозните разбърквания в класирането участието си в квалификацията приключиха Албон, Лоусън, Бортолето, Строл и Беърман.

По-голямата част от пилотите веднага напуснаха бокса след началото на втората част от квалификацията за Гран при на Бахрейн. В същото време температурата на асфалта продължаваше да спада и да позволи записването на още по-силни времена.

Още в самото начало на Q2 беше развят червен флаг заради Естебан Окон. Пилотът на Хаас загуби контрола над своя болид между завои 2-3 и се удари в мантинелите. Това наложи спиране на сесията. Окон беше добре след този инцидент, който щеше да създаде доста работа на механиците на отбора.

Сесията в Бахрейн беше възобновена след кратко прекъсване, в което маршалите прибраха автомобила на Окон. Ръсел и Антонели първи напуснаха бокса. Двамата обаче бяха разследвани заради неспазване на инструкциите на рейс контрола. Антонели записа първата най-добра обиколка в Q2, следван от Ръсел. Норис оглави класирането, преди Пиастри да го изпревари и да запише време за 1:30.454 мин. Льоклер даде трето време, следван от Антонели и Сайнц. Хамилтън, Верстапен, Хаджар, Алонсо и Цунода все още не бяха записали времена

Пилотите се върнаха на пистата в последните минути от Q2 в опит да подобрят времената си. Сайнц даде 6-ти резултат и стигна до Q3. В крайна сметка сред отпадналите бяха Дуън, Хаджар, Хюлкенберг, Алонсо и Окон.

„Добра работа, момчета, максимизирахме представянето“, коментира Алонсо. Хюлкенберг също беше доволен от своето постижение.

Всички пилоти [без Норис] веднага напуснаха бокса след светването на зеления светофар в Q3 в Бахрейн. Британецът все пак излезе на трасето малко по-късно. Цунода поведе в класирането пред Верстапен. Времената на двамата бяха с използвани меки гуми на Пирели. Нидерландецът се оплака от спирачките на своя болид. Ръсел записа най-добра обиколка за 1:30.364 мин. Пиастри подобри времето на британеца и поведе, докато Норис даде трето време. След първите опити Верстапен беше десети и по-бавен от Цунода. Хамилтън и Антонели загубиха обиколките си заради нарушаване на границите на пистата в Бахрейн.

При последните опити в Q3 Антонели поведе в класирането, преди да бъде изместен от Ръсел. Льоклер даде второ време и раздели двете коли на Мерцедес. Пиастри обаче си върна първото място с обиколка за 1:29.841 мин. Втори и трети останаха Ръсел и Льоклер. Четвърти се класира Антонели, следван от Гасли и Норис. Останалите места до топ 10 бяха заети от Верстапен, Сайнц, Хамилтън и Цунода.