Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън спечели квалификацията, Ботас ще потегли пръв, следван от Верстапен

Хамилтън спечели квалификацията, Ботас ще потегли пръв, следван от Верстапен

5310
0
Люис Хамилтън; Снимка: Пирели
Люис Хамилтън; Снимка: Пирели

Люис Хамилтън спечели квалификацията в Истанбул. Втори бе Валтери Ботас, а зад тях се класираха Верстапен и Льоклер. Заради смяната на двигател Хамилтън ще потегли от 11 позиция утре, а всички от Q3 се придвижват една позиция напред.

 

Квалификацията за Гран при на Турция започна при облачно и влажно време, но пистата бе по-суха, отколкото сутринта на тренировката. Дъждът бе спрял. Температурата на пистата бе 22 градуса, а на въздуха – 19.

 

Повечето пилоти се наредиха в питлейна преди началото на сесията, защото всички бързаха да завъртят обиколки преди да е започнало да вали. Всички бяха с гуми софт.

Карлос Сайнц смени задвижващата си система този уикенд за да се състезава с новата спецификация на двитателя на Ферари и ще стартира от дъното на решетката утре.

Люис Хамилтън се бореше с болида си. Сайнц се завъртя и предизвика жълти знамена. Латифи и Ръсел първи записаха бързи обиколки с времена над 1:30. Далеч зад тях останаха Мазепин, Шумахер и Джовинаци.

Пиер Гасли оглави класирането – 1:29.499. Норис записа 1:28.079 и изревари французина с близо секунда и половина.

Люис Хамилтън записа 1:27.085 и всички се равняваха по него. Ботас се доближи на една десета, а зад тях бяха Цунода, Рикиардо Ръсел и Льоклер.

Макс Верстапен пръв слезе на 1:26.692. Времената бързо се подобряваха на облачната писта, докато всички очакваха да завали по време на сесията. Хамилтън за кратко изпревари своя съперник за тилата с една десета, а Ботас пръв слезе под 1:26 с време 1:25.913, което скоро подобри с две десети. Норис и Верстапен дадоха времена малко над 1:26.

На дъното остана Сайнц, а пред него бяха пилотите на Хаас. и Кими Райконен. Юки Цунода предизвика жълти флагове – японецът се завъртя и премина през тревата. Участието на Цунода в Q2 беше под заплаха.

Шарл Льоклер записа 1:25.727. Гасли даде 1:25.486. Алонсо даде второ време зад французина, докато Сайнц се измъкна от дъното с време 1:26.759 и единадесета временна позиция.

 


Макс Верстапен получи съобщение по радиото – бе му казано, че времето се е оправило и предстои само подобряване на условията. Хамилтън оглави класирането с 1:25.050, следван от Ботас с 1:25.138. Верстапен подобри времето на шампиона със 17 хилядни, преди Хамилтън да запише 1:24.585. Гасли слезе на 1:24.704 с рекорден първи сектор и затвърди добрата скорост на Алфа Таури днес.

Към края на първата квалификация под чертата бяха Шумахер, Фетел, Джовинаци, Райконен и Мазепин, който изпусна спирането за първи завой и премина през чакъла.

Рикиардо изненадващо завърши 16-ти и отпадна след Q1. Зад него останаха Лаифи, Джовинаци, Райконен и Мазепин. Фетел и Шумахер се класираха в Q2.

 

Едва седем хилядни бе разликата между големите съперници.

Пилотите на Мерцедес бързо излязоха в Q2  с гуми медиум. Верстапен скоро ги последва, също с медиум.

Ботас поведе с три лилави сектора – 1:24.142.

Хамилтън и Фетел завъртяха много бавни обиколки. Алонсо, Гасли и Цунода се наредиха зад финландеца. След тях бяха Льоклер и Хамилтън при първите обиколки. Серхио Перес предизвика жълти знамена след завъртане.

Верстапен изпревари Ботас с 1:24.002. Хамилтън бе още по-бърз – 1:23.595 и поведе.

Алонсо също се движеше много добре на пистата – най-бърз първи сектор и трето място за 1:24.046. В дъното на класирането беше Сайнц без обиколка, а пред него Джордж Ръсел изоставаше много. В първите десет единствено шестият Цунода записа обиколката си със софт. Всички останали караха гуми медиум.

Ботас изпревари Верстапен и доближи съотборника си на две десети. Шарл Льоклер се завъртя на последния завой и участието му в Q3 беше под заплаха. Джордж Ръсел даде 11 време на 18 хилядни от монегаска.

Макс Верстапен започна обиколка с най-бърз първи сектор, но загуби темпо и не успя да подобри времето си. Серхио Перес го изпревари с 41 хилядни и зае трета временна позиция.

Фернандо Алонсо отново даде най-добър първи сектор и изпревари мексиканеца 47 хилядни. Малко след това Пиер Гасли зае трета позиция с време 1:23.817 и изпревари Алонсо с една десета.

Льоклер в последния си опит успя да заеме седма позиция и се класира за Q3. Под чертата останаха Фетел, Окон, Ръсел, Мик Шумахер и Карлос Сайнц, който изобщо не записа обиколка в Q2.

 

В началото на Q3. Хамилтън и Ботас излязоха с нови гуми софт. Льоклер, Строл и Перес бяха с карани софт. Останалите пилоти също излязоха на пистата с нови гуми софт. Цунода единствен бе с медиум.

Хамилтън пръв записа обиколка – 1:23.093. Ботас бе по-бърз с 22 хилядни и поведе с време 1:23.071.  Верстапен даде трето време – 1:23.298. Зад тях бяха Гасли и Перес, следвани от Алонсо, Норис и Льоклер. Последни след първите опити останаха Цунода и Строл.

Пилотите се прибраха в пита в подготовка за вторите опити.

Люис Хамилтън отново излезе преди всички с нови гуми софт. Той даде най-добър първи сектор, втори сектор и поведе с време 1:22.868 – нов рекорд за пистата!

Всички останали пилоти също излязоха с нов комплект софт.Ботас записа 1:22.998 и второ време. Верстапен бе трети с 1:23.196.

Гасли даде лилав сектор еднои  записа четвърто време – 1:23.326 Шарл Льоклер скоро го изпревари. Зад Гасли остана Фернандо Алонсо., следван от Перес и Норис. Последни са Строл и Цунода.