Начало Избрани Квят е бил близо до преминаване във Ферари

Квят е бил близо до преминаване във Ферари

1245
0
Данил Квят, Ламборгини
Данил Квят, снимка Ламборгини

Данил Квят е бил близо до преминаване във Ферари. 28-годишният състезател разкри, че преди години е отказал предложение на Скудерията и е решил да остане в Ред Бул.

Тази седмица Квят говори в подкаста Track Limits. Там той разкри, че в началото на 2016 г. от Ферари са се свързани с него. Италианският отбор е предложил той да замени Кими Райконен и да застане редом до четирикратния световен шампион Себастиан Фетел.

Квят е бивш член на Академията за млади пилоти на Ред Бул. Руският състезател дебютира в F1 с екипа на Торо Росо през сезон 2014 и спечели точки още в първия си старт. Следващата година той премина в Ред Бул на мястото на Себастиан Фетел и финишира втори в Унгария. Въпреки това редицата инциденти с други състезатели накарах той да бъде пратен обратно в Торо Росо за сметка на Макс Верстапен

28-годишният състезател от Уфа остана в дъщерния тим на Ред Бул почти до края на сезон 2017, преди да бъде освободен. През следващата година Квят бе резервен пилот на Ферари, преди отново да се върне в Торо Росо/Алфа Таури. В края на 2020 г. той отново бе уволнен и заменен от Юки Цунода.

Сега Квят разкри, че е имал възможност да премине във Ферари малко преди да загуби мястото си в Ред Бул и да бъде върнат в Торо Росо.

„Смятам, че се представих много добре. Току-що бях спечелил още един подиум за отбора [в Китай през 2016 г.]. Тогава имах и предложение да се състезавам за Ферари на мястото на Кими“, сподели Квят.

„Това се случваше зад завесата. За мен беше много трудна психическа ситуация да се върна от това, че бях търсен от Ферари, след като видях договора.“

„След това внезапно те връщат в Торо и ти се струва, че светът е свършил. Нещата не провървяха добре“, добави Квят. Според него, понижението и ударът по самочувствието са допринесли за спада в представянето му на пистата.

Квят окончателно напусна семейството на Ред Бул в края на сезон 2020. Следващата година 28-годишният състезател бе резерва в Алпин.

Кариерата на Квят бе засегната от строгите ограничения на ФИА за участие на руски пилоти, отбори и спонсори в световния автомобилен спорт след започването на инвазията през 2022 г. Бившият състезател от F1 все пак записа няколко участия в НАСКАР.

Сега Квят се състезава с италиански лиценз. По-рано тази седмица стана ясно, че той вече е заводски пилот на Ламборгини. Като такъв той ще участва в развитието на прототипа на италианския производител. Един от съотборниците на Квят е бившият пилот на Хаас Ромен Грожан

„Квят ще кара за Ламборгини с италиански състезателен лиценз, за да избегне санкциите срещу руските състезатели“, съобщи кореспондентът на Ауто Мотор Унд Шпорт Тобиас Грюнер.

„Той се е преместил от Русия в Италия още в началото на кариерата си в картинга и говори езика свободно.“

В момента Квят се състезава в клас LMP2 на световния шампионат за издръжливост (WEC). Там той кара за отбора на Према заедно с Мирко Бортолоти и Дориан Пин.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Daniil Kvyat (@danydk1)