Начало Рали Латвала с първа победа на асфалт

Латвала с първа победа на асфалт

43
0

Яри-Мати Латвала спечели първа победа на асфалт в кариерата си в световния рали шампионат.

Финландецът триумфира във Франция, финиширайки на 44,8 сек пред съотборника си във Фолксваген Андреас Микелсен. Последното място на подиума зае Крис Мийк (Ситроен).

– Страхотна и важна победа за нас. От години работя упорито, за да спечеля рали на асфалт. За съжаление изтървах шанса си в Германия, но сега показах, че съм се поучил от грешката си. Всеки рали пилот мечтае да има успехи на асфалт, чакъл и сняг и съм радостен, че най-после постигнах тази цел. Световният шампионат все още не е решен и феновете могат да очакват с нетърпение следващия старт в Испания – коментира Латвала.

Последният финландец с победа на асфалт преди Яри-Мати бе Томи Макинен. Неговият успех с Мицубиши в рали Сан Ремо през 1999 г. се случи преди 14 години, 11 месеца и 23 дни – 5471 дни преди Латвала да е най-бърз във Франция. Успехът бе повече от убедителен: пилотът на Фолксваген излезе начело още в първия етап, спечели 9 от 18-те отсечки и бе с топ 3 времена в останалите 9. Латвала освен това е едва третият финландец с победа в изцяло асфалтова надпревара след Макинен и Марку Ален.

Финиширалият втори Микелсен не бе разочарован от позицията си:

– Абсолютно невероятно рали Франция за нас! Подобрихме много представянето си на асфалт от Германия насам. Чувстваме се по-добре от всякога на тази настилка. Подготовката ни бе перфектна, намерихме наистина добри настройки. Не можахме да поддържаме темпото на Яри-Мати, затова се фокусирахме върху втората позиция. Невероятно е какво постигнахме на асфалт. Не е зле за норвежец, нали?

В Ситроен решиха, че най-добрата комбинация от гуми е с три софт и три хард, след като прогнозата бе за дъжд в средата на деня. Трасето като цяло остана сухо и Мийк запази постоянно темпо в преследване на третата позиция в състезанието, печелейки в крайна сметка важен подиум.

– Бяхме достатъчно бързи от самото начало на надпреварата. Постепенно се фокусирахме основно върху пазенето на позицията ни. Смятам, че вървях с постоянно темпо през уикенда и това ни помогна да запишем още един подиум. Мисля, че можем още да подобрим нещата и скоро да имаме дори още по-добри резултати – обясни Мийк.

Четвърти по последния етап вървеше Роберт Кубица. Полякът обаче сбърка – не прецени правилно нивото на сцепление – и обърна своя Форд Фиеста RS WRC. При това положение четвърти завърши Дани Сордо (Хюндай). Позициите от пета до десета заеха Мико Хирвонен (М-Спорт), Елфин Еванс (М-Спорт), Мадс Остберг (Ситроен), Тиери Нювил (Хюндай), Бриан Буфие (Хюндай) и Мартин Прокоп (Жипокар).