Начало Рали Любен Каменов най-бърз на тренировките в планинско Шипка-Дамасцена 2016

Любен Каменов най-бърз на тренировките в планинско Шипка-Дамасцена 2016

50
0

Любен Каменов (Каменов Рали Тим) с Мицубиши Лансър Ево 8 бе най-бърз и в трите манша на днешните тренировки за планинското състезание Шипка Дамасцена 2016. Във всяко от трите изкачвания шампионът за 2015 г. подобряваше постиженията си, с което поставяше непрекъснато рекорди – 2:12,99 в първия манш, 2:07,98 във втория и 2:06,75 в третия.

Последното постижение вече е рекорд на новото трасе с дължина 4200 м с 26 завоя – 13 леви и 13 десни. Състезанието наистина е направено уникално, като освен асфалта с изключително сцепление, двойната мантинела и маршалите, разположени през 200 м, които имат пряка видимост един с друг, има и други новости. Например стълбите по склоновете. Те улесняват зрителите да се изкатерят на удобни и безопасни за гледане места, вместо да лазят по склоновете като бубулечки. Приготвил ги е лично собственикът на фирма Дамасцена Стоян Стоянов. Освен това и храстите са изрязани, за да има видимост. Единственият недостатък според пилотите е финалът, който е непосредствено преди ляв завой, заради който трябва да връщат газта.

Каменов оглави класирането в клас НС1. Втори, и първи в НС2 стана Юлиян Телийски (Дунев Рейсинг) с Мицубиши Лансър Ево 9, който бе на 5:58 сек. от панагюреца. Малко, само 0,13 сек. не достигна на Христо Манолов (БАМС) с Мицубиши Лансър Ево 9 да стане втори. Той бе 3-и, на 5:71 сек. от лидера. Четвърти бе Даниел Живков (ЕФКО Рейсинг) с Ланча Делта Интеграле, който бе лидер в шампионата до планинското в Лясковец. Той остана на 6,04 сек. „Толкова може колата!“ – категоричен бе Дани. На 5-о място – на 8:28 сек. се класира Петко Манолов (Проспийд) със Субару Импреза, като преди всеки старт получаваше лични наставления от своя ментор Николай Златков.

Безспорен фаворит в НС3 е габровецът Стефан Стоев (АРА Моторспорт) с Хонда Сивик. Той бе 6-и във временното класиране и най-бърз от автомобилите с предно задвижване. Най-силен за Стефан бе втория манш с време 2:22,23, а за третия скъса ремък и едва успя да се дореди да стартира предпоследен (според регламента). Механиците му ходиха до Казанлък да купуват нов. Първи в НС4 и 7-и в класирането бе Йордан Тодоров (Джордан рейсинг) със Ситроен Саксо. Най-доброто му постижение бе 2:23,22. Той успя да победи прекия си съперник и лидер във временното класиране в класа Александър Димитров (ЕФКО рейсинг) със Ситрон Саксо. Той бе следван от местния фаворит Стефан Панчугов (Казанлък Моторспорт) с Хонда Сивик, който в първия манш малко преди финала имаше някакви проблеми с колата, които после се оправиха.

Първи в клас RC4 и 12-и в общото подреждане, с блестящо каране стана Петър Поломски (Боила автомоторспорт) със Ситроен Саксо с много силен 3-и манш и с време 2:28,14. В клас НС5 първи бе Николай Ганев (АРА Моторспорт) с Хонда Сивик. Най-бърз в клас RC5 бе Павлин Русев (Булсим) със Ситроен Саксо.

Не мина и без леки инциденти. Дебютантът Стелян Станчев (ЕФКО рейсинг) с БМВ  323  се удари в мантинелите малко преди финала на втория манш – между 19 и 20 пост. В третия пък същият лек удар в огражденията до 5-и пост претърпя Велизар Добрев (Жико моторспорт) с ВАЗ 2101.