Начало Рали Льофебр катастрофира тежко, Ожие води в Германия

Льофебр катастрофира тежко, Ожие води в Германия

36
0

Стефан Льофебр и навигаторът му Габен Моро претърпяха тежка катастрофа в 10-ата отсечка на рали Германия. Техният частен DS3 WRC излетя от трасето 12,4 км след влизането им в 40-километровата дистанция Панцерплате. В инцидента нямаше пострадали зрители. Отсечката бе спряна, докато колата бе изтеглена от пътя.

Льофебр и Моро бяха откарани в болница, като през цялото време останаха в съзнание. Екипажът бе с множество контузии и вътрешни наранявания, а Моро претърпя операция следобед, при която бе третирана фрактура на левия му глезен. Стефан успя да благодарят по-късно на всички, които им пожелаха бързо възстановяване и завръщане в отсечките.

Междувременно Себастиен Ожие поведе в надпреварата и натрупа сериозен аванс пред съотборника си Андреас Микелсен. Норвежецът започна деня като лидер, но още във втория съботен етап сбърка и допусна преднината му да бъде стопена до 0,2 сек, а след това изостана още повече.

„С Андреас имахме различен избор на гуми за следобедните отсечки. Мисля, че се справихме доста добре със софта. Преминахме чисто дистанциите и сме доволни от деня”, коментира Себастиен. „Утре ни предстоят само 60 км, но ще трябва да внимаваме. Има секции в лозята, преминаването през които винаги е сложно, особено когато е мокро.”

Микелсен отбеляза от своя страна, че на места е вървял добре според собствената си преценка, на други – не толкова, но смята, че е трябвало да опита нещо различно: „В гората ми бе трудно да съм уверен при липсата на сцепление (с твърди гуми). Не можех да сторя нещо повече.”

В крайна сметка Ожие ще започне последния ден с 33,4 секунди аванс. Микелсен ще трябва да се защитава от пилотите на Хюндай, които пък си размениха позициите. Дани Сордо излезе трети и е на само 3,6 сек от Андреас, а съотборникът му Тиери Нювил изостава от испанеца на 0,4 сек. Хейдън Падън, който е зад волана на третия i20 WRC, е пети, но на почти три минути от белгийския си съекипник.

Сордо отбеляза, че автомобилът му е бил перфектен през втория ден на надпреварата в Германия.

„Да, разликата спрямо Тиери не е голяма, но е трудно да натрупаш голям аванс. Радвам се, че съм трети – денят бе труден. И ние се борехме да разгадаем условията сутринта, а и изборът ни на гуми не бе оптимален. Съсредоточихме се само върху това да се опазим от неприятности. Следобед усещането зад волана бе чудесно и постигнахме прекрасни времена. Предстои ни интересна битка с Андреас и Тиери. Целта определено е подиум, но мястото в топ 3 далеч не е гарантирано”, допълни той.

От Танак отпадна от надпреварата заради технически проблеми. Мадс Остберг (М-Спорт) бе на шеста позиция след втория ден, следван от състезателите на Шкода Есапека Лапи, Понтус Тидеманд, Ян Копецки и Армин Кремер (всичките с Фабия R5).