Начало Рали Латвала поведе след първите три отсечки в Уелс

Латвала поведе след първите три отсечки в Уелс

35
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала поведе след първите три отсечки на рали Уелс. Пилотът на Форд излезе начело в последния етап преди обедния сервиз след трудно начало на деня. На 3,3 секунди зад него е Себастиен Льоб (Ситроен), а на 5,3 е съотборникът му Петер Солберг.

Всъщност точно норвежецът спечели първите две скоростни изпитания – Дифрант 1 и Хафрен Суиит Лем 1. За сметка на това Латвала преживя сериозна неприятност в Хафрен.

На един много дълъг завой се изпързалях. Ударих дърво, откачих гумата от джантата и след това имаше ужасни вибрации в колата. Отне ми известно време да си върна концентрацията, но сега вече всичко е наред – обясни финландецът.

Той буквално летеше в Михерин 1 и заяви, че това е любимата му отсечка. Пролича си и по времето му – Яри-Мата изоставаше на 4,4 сек от Солберг, а на финала на този етап вече бе пръв.

Льоб започна деня предпазливо, тъй като трасето бе мокро.

– Много е кално и сцеплението се променя непрекъснато. Затова не бях толкова уверен, не исках да поемам големи рискове и внимавах – коментира шампионът.

Солберг, който е твърдо решен този уикенд да се бори за победа, поддържаше известно предимство спрямо Себастиен – 1,5 сек след първата отсечка и 2,3 след втората, но в третата темпото му бе по-лошо от това на французина.

Четвърти в генералното подреждане е Мадс Остберг (Форд). Той бе категоричен, че в това рали ще натиска от началото до финала. Още в Хафрен 1 обаче удари голям камък и намали моментално, тъй като се опасяваше, че е спукал гума. Оказа се, че се е стреснал излишно.

Мико Хирвонен заема петата позиция, като той пък не е особено доволен от настройките си. Обясни, че колата му била прекалено твърда, но въпреки това не бе наясно къде губи толкова време спрямо съперниците си – изоставането му от Латвала е 15,1 сек.

От Танак имаше сериозни грижи с управлението на автомобила си. На места едва удържаше Форд-а си на трасето и ще се опита да поправи проблема в сервиза. Засега е шести, следван от съекипника си в М-Спорт Евгени Новиков.

Тиери Нювил (осми в класирането до момента) днес тръгва пръв по отсечките и внимаваше как и къде кара. Заяви, че трупа чудесен опит и се опитва да е все по-уверен на хлъзгавата настилка.

Топ 10 допълниха още Малкълм Уилсън (който е особено щастлив, че отново е зад волана на състезателен автомобил) и Мартин Прокоп. Следобед екипажите ще повторят трите отсечки от сутринта.