Начало Рали Латвала: С Хирвонен си оставаме приятели, все ме закача дали съм си...

Латвала: С Хирвонен си оставаме приятели, все ме закача дали съм си намерил гадже

44
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала катастрофира в първия ден на рали Монте Карло, спечели втория кръг от световния рали шампионат в Швеция и сега е готов да се бори по чакъла в Мексико. Финландският пилот на Форд вече води сериозни битки с бившия си съотборник Мико Хирвонен, но въпреки това пази приятелството си с него, сподели самият той. Третата надпревара от WRC ще е пореден сблъсък помежду им, макар и на много по-различна територия от шведските снежни отсечки.

Направихме наистина страхотна битка с Мико в Швеция. С него сме си приятели, все още обсъждаме доста неща по време на състезанията. Не говорим за настройки – това е ясно, но за какво ли не друго. В крайна сметка той оказа огромно влияние върху мен, начина ми на каране и т.н., така че това е напълно нормално. Дискутираме гуми, условия в отсечките, очаквания за времето. Понякога се опитваме да се излъжем един друг, че са ни останали нови гуми от резервните, за да накараме съперника да натисне и евентуално да сбърка. А той редовно ме посреща с въпроса „Ти намери ли си най-накрая гадже?!“ – усмихнато обясни Яри-Мати отношенията си с Хирвонен.

Той бе фаворит в Швеция, където скандинавските пилоти доминират над всички останали, но все пак вложи сериозни усилия, за да стане пръв. Спукана гума в последния ден вкара доста стрес в надпреварата. Латвала обаче запази хладнокръвие и след страхотно разумното си каране спечели победата в ралито, където записа първия си WRC успех през 2008 г.

Победата в Швеция бе особено важна, тъй като след Монте Карло имах нула точки, а сега съм на 13 зад Себастиен Льоб – заяви той. – И аз самият се поставям под напрежение за Мексико. Нямам търпение да се състезавам там. В Мексико се чувствам някак си като в Калифорния, въпреки че културата е напълно различна. Ситроен са наистина силни там, но се надявам да им окажем сериозна съпротива след толкова много работа през миналата година. Ралито си има и някои специфични особености. Провежда се например на сериозна надморска височина – над 2000 метра, въздухът е разреден, а това означава по-ниска мощност от двигателите. В нашия екип не се справяхме толкова добре с това в минали сезони, но понастоящем имаме по-добри карти за управление на мотора.

Латвала проведе тази седмица тестове на чакъл преди рали Мексико. Условията бяха различни от тези, с които ще се сблъска в Мексико, но въпреки това той бе окуражен от резултатите.

По принцип тренираме преди Мексико в Португалия и Испания, но времето е далеч по- през настоящите месеци в сравнение с Америка. В Швеция обаче попаднахме на някак по-мека зима, но това не е прецедент – в историята на ралито там има и отмяна на състезанието заради липса на сняг например. Затова и там трябваше да се внимава толкова да останеш на пътя без да правиш номера, да се пързаляш и т.н. – каза още пилотът.