Начало Рали Латвала триумфира в Швеция

Латвала триумфира в Швеция

44
0
Мадс Остберг

Битката за рали Швеция изглеждаше почти решена в средата на последния ден от надпреварата, но изведнъж се съживи, след като Яри-Мати Латвала спука гума в първия етап след сервиза (Лесьофорс 2). Пилотът на Форд загуби 29 секунди при инцидента и авансът му спрямо Мико Хирвонен се срина от повече от половин минута до 8,4 сек.

Всичко стана заради камък на трасето, който изобщо не бях видял. Изникна от нищото в коловозите. Почувствах го едва, след като го ударих – обясни финландецът обстоятелствата. – Сега трябва да вървя на пълна газ. Би трябвало всичко да е наред, но се налага да натисна педала.

Латвала точно това и стори и в Рамен 2 избяга още 3 секунди на Хирвонен. Бе категоричен, че победата е изключително важна както за него, така и за отбора и трябва да се съсредоточи максимално за пауърстейджа. Там взе още 3,7 сек и на финала спечели с аванс от 16,6.

Междувременно Хирвонен не изпитваше някакви сериозни надежди да измести бившия си съотборник от върха на класирането.

Трябваше да се откажа доста рано в тази отсечка – каза той след Рамен 2. – Беше ужасно хлъзгаво и няколко пъти едва не изтървавах колата. Карах на пълна газ и си съсипах гумите. Да, Яри-Мати спука гума преди това, но в тези километри неговият комплект бе в далеч по-добро състояние от моя. Не мога да се боря с това. Ще е чудо, ако постигна нещо с моите до финала.

В крайна сметка той остана втори, въпреки огромното желание да спечели за трети пореден път надпреварата в Швеция.

Спукана гума бе причината Петер Солберг да изтърве третото място. Мадс Остберг го зае, след като с изненада бе установил на времевите контроли, че сънародникът му губи време, макар той самият да не караше на върха на възможностите си.

Стараех се да съм внимателен, да пазя гумите си за следващата отсечка – допълни Мадс.

Евгени Новиков контролираше темпото си до края и не допусна грешки. Стабилното му представяне отказа още снощи Себастиен Льоб от гонитба – французинът се стараеше само да поддържа разликата спрямо Хенинг Солберг, но не и да преследва Новиков. Шампионът освен това бе убеден, че карането на пълна газ в пауърстейджа е съпроводено от 90% шанс за спукване на гума и не виждаше смисъл да рискува. Точно той обаче бе най-бърз и ще вземе бонус точките за победата си в последния етап.

Хенинг Солберг е седми в класирането, а топ 10 се допълва от Патрик Сандел (Мини), Мартин Прокоп и Ейвинд Брюнилдсен (и двамата с Форд Фиеста).