Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лауда: Новата F1 е в хармония със световните тенденции, звукът не е...

Лауда: Новата F1 е в хармония със световните тенденции, звукът не е определящ фактор

48
0
Люис Хамилтън,Ники Лауда

Ники Лауда не разбира критиките към новата Формула 1, заяви самият той.

Председателят на борда на Мерцедес в Гран при и трикратен световен шампион в Гран при заяви, че според него спортът си е наред и началното състезание – в Мелбърн – бе страхотно.

Видяното (в първия старт в Австралия) бе демонстрация на модерна, съвременна Формула 1. Направо не разбирам и за мен е абсурдно, че има хора, които не харесват този вариант на спорта след толкова добра надпревара. F1 сега е изцяло в хармония със световните технологични тенденции. Светът навлезе в друга епоха – има нови изисквания при пътуване, инициативи за опазване на околната среда, развиват се хибридни автомобили. Мисли се за качеството на живот на хората в един високотехнологичен свят. Старите осемцилиндрови мотори вече не бяха подходящи. Турбото дава повече мощност при използването на по-малко гориво, нивата на шум са по-ниски, влиянието върху околната среда – също, намаляват се и вредните емисии. Точно поради тези причини Хонда се връщат във Формула 1 догодина и ще се съревновават с Рено, Ферари – Фиат и Мерцедес. Може и други производители да ги последват. Така че аз виждам само предимства – заяви австриецът пред немското издание Велт.

Ники по принцип е един от най-близките приятели на управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун, но конкретно по отношение на новата ера в F1 е на коренно противоположно мнение:

Очевидно е, че ще се противопоставя на Бърни. Привлекателността на F1 не се определя от звука. Определя се от случващото се на пистата, където се провеждат надпревари с автомобили с изключителна конструкция и технологии и между пилоти, знаещи как да управляват тези болиди на най-високо ниво. Говоренето единствено за звук е абсурдно и за мен – неразбираемо. Забравяме, че тези коли са по-бързи на правите благодарение на вложените в тях нови технологии. Какво общо има шумът и този предполагаем емоционален аспект, просто не знам. Идеята сега колите да се правят по изкуствен начин по-шумни е неправилна – а и странна – посока на развитие.

Коментарът на Лауда бе предизвикан от редица негативни реакции след първия кръг от световния шампионат. Те тръгнаха още от организаторите, чийто председател Рон Уокър заяви, че промяната в звука може да доведе дори до съдебно дело, ако на Албърт парк решат, че е довела до нарушаване на договора им за домакинство.

Уокър дори заплаши, че може да приеме надпревара от Индикар вместо Формула 1:

Промяна към Индикар би била драстична, но не можем да продължаваме така – бе цитиран Уокър в британския вестник Индипендънт. – Направихме проучване сред феновете и на тях не им пука особено за пестенето на гориво. Искат да гледат гладиаторски битки между пилотите, а не състезатели, които се тревожат колко бензин харчат. Така и така е трудно да се продават билети, но това вече е арогантност от страна на Жан Тод (президента на ФИА – б.р.).