Шарл Льоклер бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Емилия Романя. Зад пилота на Ферари се класираха Джордж Ръсел (Мерцедес) и съотборникът му Карлос Сайнц.
Официалният списък с новости на отборите за уикенда на Имола бе оповестен малко преди началото на тренировката. Най-много промени имат Ферари и Астън Мартин и всичките са свързани с общото представяне на колата
Другият отбор с доста изменения е Ред Бул. Промени има по пода, RB20 е с ново предно крило, нос и допълнителни изменения в задната част. Мерцедес е малки промени, както и Хаас, Алпин и Заубер. В Уилямс се опитват да подобрят издръжливостта на болидите си. От Макларън са добавили две изменения, свързани със спецификата на Имола към големия пакет, който извадиха в Маями. Този уикенд и Оскар Пиастри вече трябва да получи всички новости, след като в предишния кръг само Ландо Норис кара с тях. Австралиецът разполагаше с половината нови елементи.
От Ред Бул пък съобщиха, че състезателен инженер на Макс Верстапен за тази тренировка ще е Том Харт на мястото на Джанпиеро Ламбиазе. Харт по принцип е пърформанс инженер в екипа, отговарящ за болида на нидерландеца. От Ред Бул искат хората им да трупа опит и в други позиции, което е и причината за смяната. Ламбиазе все пак бе на питуола. Тази промяна ще се прилага и в други европейски стартове.
С нов рейс инженер от този уикенд е и Шарл Льоклер. Решението за смяната е било взето от отбора на Ферари и доскорошният състезателен инженер на монегаска Шави Маркос. Неговата позиция вече е заета от Бриан Бози. Льоклер прие спокойно промяната за разлика от Валтери Ботас, който в Маями даде ясно да се разбере колко е недоволен, че неговият състезателен инженер Алекс Чан бе сменен внезапно и без предупреждение със Стивън Петрик.
Температурата на пистата в началото на сесията бе 43 градуса, тази на въздуха – 24 градуса. Никой не се бави и на практика всички започнаха работа със светването на зеления семафор. Предпочитаните гуми на този етап бяха медиум. Изключения бяха Нико Хюлкенберг и Карлос Сайнц, които стартираха с хард.
FP1 GOES GREEN!
We’re underway for our first session of the weekend in Imola
#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/yL7leARJ4g
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
„Пистата е наистина неравна“, обади се Макс Верстапен по радиото
След първите 10 минути от тренировката повечето пилоти вече имаха бързи обиколки. Начело бе Верстапен с 1:18.606 мин. Съотборникът му Серхио Перес бе само на 8 хилядни от секундата зад него. Трети бе Оскар Пиастри (+0,380 сек), следван от Люис Хамилтън, Джордж Ръсел, Юки Цунода (който сбърка и стъпи в една от зоните с чакъл, но успя да върне колата си на трасето). Междувременно Ръсел оглави подреждането с 1:18.193.
С особен интерес бе наблюдавано темпото на Ферари. Първоначалната информация от страна на Шарл Льоклер бе, че балансът е добър, има достатъчно сцепление, но смяташе, че има какво да направят за преодоляване на бордюрите.
20-ина минути след началото на сесията Алекс Албон спря на пистата на излизане от Акуа Минерали и предизвика спиране на тренировката.
Red flag
Albon loses power and pulls off track at Acque Minerali, bringing the session to a halt.#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/pNVU6HZfLu
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
Whilst we’ve got a moment, here are the times so far
#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/UoIB1Rwzuq
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
Прекъсването и прибирането на колата на Албон трая 5 минути и работата бе подновена. Ръсел – вече със софт – подобри времето си до 1:17.909 мин. Льоклер (с медиум) подобри това постижение с 0,471 сек.
Карлос Сайнц на свой ред излезе пръв с 1:17.120 мин (със софт). Все още със средната по твърдост смес Льоклер се доближи на 0,193 сек до съотборника си. Трети (със софт) бе Хамилтън (+0,288 сек). Ръсел отново прескочи всички и даде 1:17.094. Перес и Верстапен бяха седми и осми – зад състезателите на Мерцедес, Ферари и Цунода. След това Льоклер даде 1:16.990 мин и излезе пръв. През това време Хамилтън се завъртя и изхвърча от пистата, но успя да се върне на трасето и прибра колата.
Верстапен каза по радиото, че една от слюдите от каската му е попаднала в кутия за радиатор. В следващ бърз тур се качи до пето място – на 0,250 сек от Льоклер.
And around it goes!
Hamilton’s Mercedes spins at Acque Minerali but he escapes without damage#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/hC7atGJcnl
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
Верстапен продължи да се бори по трасето с колата, излетя и от пистата. С Перес стигнаха четвърто и пето място. До края на сесията Макс имаше още едно сериозно излитане от трасето.
Льоклер остана начело пред Ръсел и Сайнц. Перес и Верстапен бяха четвърти и пети, следвани от Цунода, Хамилтън, Норис, Пиастри, Алонсо.
It’s really not Max’s day so far
Another quick lap goes begging as the Red Bull slides through the gravel at Acque Minerali in the dying seconds of the session#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/CAF2KTM8gg
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
Here’s your FP1 classification from Imola
Ferrari have the advantage so far on home soil, with Leclerc and Sainz split only by the Mercedes of George Russell #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/05CWuCE3i8
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024