Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер пред Ръсел и Сайнц в първата тренировка на Имола

Льоклер пред Ръсел и Сайнц в първата тренировка на Имола

2945
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Емилия Романя. Зад пилота на Ферари се класираха Джордж Ръсел (Мерцедес) и съотборникът му Карлос Сайнц.

Официалният списък с новости на отборите за уикенда на Имола бе оповестен малко преди началото на тренировката. Най-много промени имат Ферари и Астън Мартин и всичките са свързани с общото представяне на колата

Другият отбор с доста изменения е Ред Бул. Промени има по пода, RB20 е с ново предно крило, нос и допълнителни изменения в задната част. Мерцедес е малки промени, както и Хаас, Алпин и Заубер. В Уилямс се опитват да подобрят издръжливостта на болидите си. От Макларън са добавили две изменения, свързани със спецификата на Имола към големия пакет, който извадиха в Маями. Този уикенд и Оскар Пиастри вече трябва да получи всички новости, след като в предишния кръг само Ландо Норис кара с тях. Австралиецът разполагаше с половината нови елементи.

От Ред Бул пък съобщиха, че състезателен инженер на Макс Верстапен за тази тренировка ще е Том Харт на мястото на Джанпиеро Ламбиазе. Харт по принцип е пърформанс инженер в екипа, отговарящ за болида на нидерландеца. От Ред Бул искат хората им да трупа опит и в други позиции, което е и причината за смяната. Ламбиазе все пак бе на питуола. Тази промяна ще се прилага и в други европейски стартове.

С нов рейс инженер от този уикенд е и Шарл Льоклер. Решението за смяната е било взето от отбора на Ферари и доскорошният състезателен инженер на монегаска Шави Маркос. Неговата позиция вече е заета от Бриан Бози. Льоклер прие спокойно промяната за разлика от Валтери Ботас, който в Маями даде ясно да се разбере колко е недоволен, че неговият състезателен инженер Алекс Чан бе сменен внезапно и без предупреждение със Стивън Петрик.

Температурата на пистата в началото на сесията бе 43 градуса, тази на въздуха – 24 градуса. Никой не се бави и на практика всички започнаха работа със светването на зеления семафор. Предпочитаните гуми на този етап бяха медиум. Изключения бяха Нико Хюлкенберг и Карлос Сайнц, които стартираха с хард.

„Пистата е наистина неравна“, обади се Макс Верстапен по радиото

След първите 10 минути от тренировката повечето пилоти вече имаха бързи обиколки. Начело бе Верстапен с 1:18.606 мин. Съотборникът му Серхио Перес бе само на 8 хилядни от секундата зад него. Трети бе Оскар Пиастри (+0,380 сек), следван от Люис Хамилтън, Джордж Ръсел, Юки Цунода (който сбърка и стъпи в една от зоните с чакъл, но успя да върне колата си на трасето). Междувременно Ръсел оглави подреждането с 1:18.193.

С особен интерес бе наблюдавано темпото на Ферари. Първоначалната информация от страна на Шарл Льоклер бе, че балансът е добър, има достатъчно сцепление, но смяташе, че има какво да направят за преодоляване на бордюрите.

20-ина минути след началото на сесията Алекс Албон спря на пистата на излизане от Акуа Минерали и предизвика спиране на тренировката.

Прекъсването и прибирането на колата на Албон трая 5 минути и работата бе подновена. Ръсел – вече със софт – подобри времето си до 1:17.909 мин. Льоклер (с медиум) подобри това постижение с 0,471 сек.

Карлос Сайнц на свой ред излезе пръв с 1:17.120 мин (със софт). Все още със средната по твърдост смес Льоклер се доближи на 0,193 сек до съотборника си. Трети (със софт) бе Хамилтън (+0,288 сек). Ръсел отново прескочи всички и даде 1:17.094. Перес и Верстапен бяха седми и осми – зад състезателите на Мерцедес, Ферари и Цунода. След това Льоклер даде 1:16.990 мин и излезе пръв. През това време Хамилтън се завъртя и изхвърча от пистата, но успя да се върне на трасето и прибра колата.

Верстапен каза по радиото, че една от слюдите от каската му е попаднала в кутия за радиатор. В следващ бърз тур се качи до пето място – на 0,250 сек от Льоклер.

Верстапен продължи да се бори по трасето с колата, излетя и от пистата. С Перес стигнаха четвърто и пето място. До края на сесията Макс имаше още едно сериозно излитане от трасето.

Льоклер остана начело пред Ръсел и Сайнц. Перес и Верстапен бяха четвърти и пети, следвани от Цунода, Хамилтън, Норис, Пиастри, Алонсо.