Шарл Льоклер бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Емилия Романя. Зад пилота на Ферари се класираха Джордж Ръсел (Мерцедес) и съотборникът му Карлос Сайнц.
Официалният списък с новости на отборите за уикенда на Имола бе оповестен малко преди началото на тренировката. Най-много промени имат Ферари и Астън Мартин и всичките са свързани с общото представяне на колата
Другият отбор с доста изменения е Ред Бул. Промени има по пода, RB20 е с ново предно крило, нос и допълнителни изменения в задната част. Мерцедес е малки промени, както и Хаас, Алпин и Заубер. В Уилямс се опитват да подобрят издръжливостта на болидите си. От Макларън са добавили две изменения, свързани със спецификата на Имола към големия пакет, който извадиха в Маями. Този уикенд и Оскар Пиастри вече трябва да получи всички новости, след като в предишния кръг само Ландо Норис кара с тях. Австралиецът разполагаше с половината нови елементи.
От Ред Бул пък съобщиха, че състезателен инженер на Макс Верстапен за тази тренировка ще е Том Харт на мястото на Джанпиеро Ламбиазе. Харт по принцип е пърформанс инженер в екипа, отговарящ за болида на нидерландеца. От Ред Бул искат хората им да трупа опит и в други позиции, което е и причината за смяната. Ламбиазе все пак бе на питуола. Тази промяна ще се прилага и в други европейски стартове.
С нов рейс инженер от този уикенд е и Шарл Льоклер. Решението за смяната е било взето от отбора на Ферари и доскорошният състезателен инженер на монегаска Шави Маркос. Неговата позиция вече е заета от Бриан Бози. Льоклер прие спокойно промяната за разлика от Валтери Ботас, който в Маями даде ясно да се разбере колко е недоволен, че неговият състезателен инженер Алекс Чан бе сменен внезапно и без предупреждение със Стивън Петрик.
Температурата на пистата в началото на сесията бе 43 градуса, тази на въздуха – 24 градуса. Никой не се бави и на практика всички започнаха работа със светването на зеления семафор. Предпочитаните гуми на този етап бяха медиум. Изключения бяха Нико Хюлкенберг и Карлос Сайнц, които стартираха с хард.
FP1 GOES GREEN! 🟢
We’re underway for our first session of the weekend in Imola 🙌#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/yL7leARJ4g
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
„Пистата е наистина неравна“, обади се Макс Верстапен по радиото
След първите 10 минути от тренировката повечето пилоти вече имаха бързи обиколки. Начело бе Верстапен с 1:18.606 мин. Съотборникът му Серхио Перес бе само на 8 хилядни от секундата зад него. Трети бе Оскар Пиастри (+0,380 сек), следван от Люис Хамилтън, Джордж Ръсел, Юки Цунода (който сбърка и стъпи в една от зоните с чакъл, но успя да върне колата си на трасето). Междувременно Ръсел оглави подреждането с 1:18.193.
С особен интерес бе наблюдавано темпото на Ферари. Първоначалната информация от страна на Шарл Льоклер бе, че балансът е добър, има достатъчно сцепление, но смяташе, че има какво да направят за преодоляване на бордюрите.
20-ина минути след началото на сесията Алекс Албон спря на пистата на излизане от Акуа Минерали и предизвика спиране на тренировката.
Red flag 🔴
Albon loses power and pulls off track at Acque Minerali, bringing the session to a halt.#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/pNVU6HZfLu
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
Whilst we’ve got a moment, here are the times so far ⏱️#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/UoIB1Rwzuq
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
Прекъсването и прибирането на колата на Албон трая 5 минути и работата бе подновена. Ръсел – вече със софт – подобри времето си до 1:17.909 мин. Льоклер (с медиум) подобри това постижение с 0,471 сек.
Карлос Сайнц на свой ред излезе пръв с 1:17.120 мин (със софт). Все още със средната по твърдост смес Льоклер се доближи на 0,193 сек до съотборника си. Трети (със софт) бе Хамилтън (+0,288 сек). Ръсел отново прескочи всички и даде 1:17.094. Перес и Верстапен бяха седми и осми – зад състезателите на Мерцедес, Ферари и Цунода. След това Льоклер даде 1:16.990 мин и излезе пръв. През това време Хамилтън се завъртя и изхвърча от пистата, но успя да се върне на трасето и прибра колата.
Верстапен каза по радиото, че една от слюдите от каската му е попаднала в кутия за радиатор. В следващ бърз тур се качи до пето място – на 0,250 сек от Льоклер.
And around it goes! 🔁
Hamilton’s Mercedes spins at Acque Minerali but he escapes without damage#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/hC7atGJcnl
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
Верстапен продължи да се бори по трасето с колата, излетя и от пистата. С Перес стигнаха четвърто и пето място. До края на сесията Макс имаше още едно сериозно излитане от трасето.
Льоклер остана начело пред Ръсел и Сайнц. Перес и Верстапен бяха четвърти и пети, следвани от Цунода, Хамилтън, Норис, Пиастри, Алонсо.
It’s really not Max’s day so far 👀
Another quick lap goes begging as the Red Bull slides through the gravel at Acque Minerali in the dying seconds of the session#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/CAF2KTM8gg
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024
Here’s your FP1 classification from Imola 🇮🇹
Ferrari have the advantage so far on home soil, with Leclerc and Sainz split only by the Mercedes of George Russell #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/05CWuCE3i8
— Formula 1 (@F1) May 17, 2024