Шарл Льоклер даде най-добро време в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Австрия. Пилотът на Ферари единствен записа постижение под 1:04 мин. Втори и трети се наредиха състезателите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас. Себастиан Фетел с второто Ферари остана четвърти.
Последният час за подготовка преди квалификацията и състезанието на Ред Бул Ринг започна отново при много топло време. Температурата на въздуха бе 25 градуса, тази на пистата – 47. Жегата е сред неочакваните фактори, които влияят върху поведението на гумите този уикенд. Според доставчика Пирели разликата в обиколка между софт и медиум е 0,7 сек, а между медиум и хард – 0,5 сек.
Пилотът на Рено Нико Хюлкенберг пък е с нов двигател с вътрешно горене и това означава, че ще получи наказание. Санкции ще има още за Карлос Сайнц (Макларън) и Алекс Албон (Торо Росо).
The hills are alive and the grandstands are filling up fast ?
It’s qualifying day here in Spielberg – yay!! ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/qjjIFvhicT
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
Антонио Джовинаци бе пръв на пистата след началото на сесията, последван от още няколко пилоти. След по една опознавателна обиколка обаче, всички се прибраха в боксовете.
10 минути след началото пилотите на Макларън и Данил Квят най-накрая започнаха работа. Първо време в таблицата записа Сайнц със софт – 1:12.713 мин, като то бе моментално подобрено от следващите състезатели в бързи обиколки. Испанецът и съотборникът му, както и други екипи, изпробваха също така как работи ефектът на изтегляне на австрийската писта.
Careful you two… remember 1999 ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/rR3SAgM9gP
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
В Мерцедес започнаха програмата си със софт, като пръв на трасето излезе Валтери Ботас
Финландецът записа 1:05.510 мин, с което оглави подреждането. Той бе изпреварен и от двамата състезатели на Ферари. Шарл Льоклер бе по-бърз с 1:04.826 мин, Себастиан Фетел бе на 0,267 сек от него. И двамата бяха с най-меките гуми. Ботас успя да си върне една позиция и се доближи на 0,220 сек до Льоклер.
Пиер Гасли се обади по радиото, че няма мощност и се прибра в бокса. Съотборникът му Макс Верстапен (със софт) влезе в бърз тур, но имаше доста грижи. Все пак даде четвърто постижение, но бе изместен от това място от Хамилтън. Льоклер свали времето си до 1:04.275 мин. В средата на тренировката температурата на пистата вече бе 50 градуса.
Back to the pits for Pierre ?
He radios in saying he’s got no power#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/GCRHB84pEW
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
Верстапен продължи серията си и прескочи Люис. Разликата между пилота на Ред Бул и Льоклер бе 0,395 сек. Най-доброто постижение с различни гуми от софт бе шестото време на Ландо Норис – с медиум, на 1,168 сек от Шарл.
Сериите с нови гуми започнаха 20 минути преди края на сесията
Ботас пръв от пилотите на големите екипи влезе в бърз тур. Неговото време бе 1:04.221. Фетел бе на 0,135 сек от финландеца. Турът на Льоклер обаче бе по-силен от този на Ботас с 0,101 сек – 1:04.120 мин. Хамилтън даде време само с 0,010 сек зад Шарл!
On the same tyre (soft) the gaps between the @ScuderiaFerrari and @MercedesAMGF1 drivers (as well as @Max33Verstappen) are negligible. Really too close to call.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 29, 2019
Those mountain roads can get busy in the summer ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/0cxDG77qaO
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
В следващ бърз тур Льоклер продължи да подобрява най-силното време и свали под 1:04 мин – 1:03.987 мин. В последните няколко минути на трасето имаше сериозен трафик, до промени в класирането не се стигна.
FP3 CLASSIFICATION:
Things are shaping up nicely for a really close qualifying battle ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/hx0MpGdIou
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019