Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер най-бърз във втората тренировка, Хамилтън удари колата си

Льоклер най-бърз във втората тренировка, Хамилтън удари колата си

2878
0
Гран при на Канада, Монреал, писта Жил Вилньов
пистата Жил Вилньов; снимка: Пирели

Шарл Льоклер даде най-добро време във втората свободна тренировка за Гран при на Канада. Втори в сесията се класира съотборникът му във Ферари Себастиан Фетел. Валтери Ботас с Мерцедес се нареди трети. Люис Хамилтън обаче пропусна голямата част от сесията, след като удари колата си в стена. Англичанинът спука задна дясна гума, успя да прибере болида в бокса, но повредите явно бяха повече и по-сериозни.

Температурата на въздуха се бе качила до 25 градуса до началото на втората сесия. Тази на пистата наближаваше 50.

Роберт Кубица излезе пръв на пистата. В първата сесия неговият кокпит бе зает от Никола Латифи.

От Мерцедес съобщиха, че проблемът на Валтери Ботас от предходната тренировка не е бил свързан с новата задвижваща система, с която екипът работи в Монреал. Ситуацията била следствие от грижи с горивната система.

Кубица записа и първото време – 1:21.712 мин (с гуми медиум). С хард Карлос Сайнц бе с 3,227 сек по-бърз от състезателя на Уилямс. Ланс Строл свали до 1:14.797 мин. Двамата със съотборника му Серхио Перес работеха с най-твърдите гуми, предоставени от Пирели за уикенда.

Близо четвърт час след началото на тренировката пилотите на Ферари оглавиха класирането

Льоклер бе по-бърз от Фетел (1:14.009 сек, с 0,027 сек по-добро постижение от това на германеца), като и двамата бяха с медиум. Със средната по твърдост смес започна работа и Люис Хамилтън.

Със следващия си бърз тур Фетел оглави подреждането с 1:13.966 мин. Англичанинът даде най-силни първи и втори сектор и постигна 1:12.938.

Валтери Ботас бе с хард и даде второ време, на 0,284 сек от съотборника си. Междувременно от Алфа Ромео съобщиха, че сменят скоростната кутия в автомобила на Антонио Джовинаци като предохранителна мярка.

След изтичането на почти половин час от вторите 90 минути Хамилтън изтърва автомобила си на 8-9 завой. Британецът се изпързаля и удари стената със задната дясна част на Мерцедес-а си. Резултатът бе спукана задна дясна гума. Люис успя да прибере колата в бокса.

Ботас се върна на пистата, вече с гуми софт и веднага излезе пръв с 1:12.311

Пилотите на Ферари също сложиха най-меката смес. Фетел изпревари Валтери само с 0,060 сек – 1:12.251. Шарл Льоклер бе трети, на 0,122 сек от съекипника си.

Вторият бърз тур на Ботас със софт бе с около половин секунда по-слаб от първия. Льоклер пък със следващата си обиколка изпревари всички с 1:12.177 мин.

Алекс Албон се оплака от нестабилност на предната част на своето Торо Росо. Макс Верстапен пък докосна Стената на шампионите, но без сериозни последствия за автомобила си.

В средата на сесията Карлос Сайнц (с гуми софт) даде четвърто време – на 0,376 сек от постижението на Ботас. Кевин Магнусен заемаше петата позиция.

Джовинаци се появи на трасето малко повече от половин час преди края на тренировката. През това време Ботас продължи да работи със софт. Финландецът бе в дълга серия от обиколки.

Нико Хюлкенберг се обади по радиото и съобщи, че има проблем със задните гуми. В следващия тур съобщението му бе: „Трябва да се прибера, става опасно”.

Льоклер сложи гуми медиум, докато Фетел продължи със софт.

Магнусен пък бе недоволен от автомобила си. На въпрос от Хаас кое точно ужасно – балансът или гумите, той отговори: „Всичко, просто няма задна част”.

През втората половина от сесията Мерцедес и Ферари работеха по подготовка за състезанието. Пилотите на Ред Бул обаче не бяха излизали, след като Верстапен докосна стената, а Пиер Гасли направи квалификационната си симулация.

„Гумите се топят”, каза Фетел по радиото в 13-ия тур от серията си със софт. Льклер пък бе с медиум и съобщи, че неговите гуми прегряват сериозно.

15-ина минути преди карирания флаг Гасли и Верстапен се появиха на пистата. И двамата бяха със софт. Състезателите на Ред Бул не напреднаха в подреждането, Макс се прибра, за да смени гумите. През последните няколко минути само Хамилтън не бе на трасето. Повече размествания в челото не настъпиха – Льоклер остана най-бърз, следван от Фетел, Ботас, Сайнц, Магнусен, Хамилтън, Перес, Рикиардо, Хюлкенберг, Строл.