Начало Formula 1 News Хамилтън и Ботас начело в първата сесия в Канада

Хамилтън и Ботас начело в първата сесия в Канада

2018
0
Гран при на Канада, Монреал, писта Жил Вилньов
пистата Жил Вилньов; снимка: Пирели

Люис Хамилтън даде най-добро време в първата свободна тренировка преди Гран при на Канада. Съотборникът му в Мерцедес Валтери Ботас бе втори в класирането. Съперниците им от Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел се подредиха трети и пети, а между тях бе Макс Верстапен (Ред Бул).

Условията на трасето бяха перфектни за тренировката – температура от почти 18 градуса на въздуха и над 26 градуса на асфалта. От Пирели предоставят най-меките смеси от гамата си за пистата Жил Вилньов.

Карлос Сайнц пръв излезе на пистата, последван скоро от Кевин Магнусен и Антонио Джовинаци. Трасето бе доста прашно, което е обичайно за канадската писта в началото на състезателния уикенд. Еволюцията й е значителна в течение на сесиите.

Може би това бе и една от причините, поради които от Мерцедес не бързаха да започнат работа. Тимът от Бракли е с нова задвижваща система в Монреал.

За разлика от тях, пилотите на Ферари направиха опознавателни обиколки – и двамата с гуми медиум. Средната по твърдост смес бе преобладаващият избор на екипите в началото на сесията. Ландо Норис и Джордж Ръсел сложиха хард, като пилотът на Макларън записа и първото време – 1:23.598 мин. Никола Латифи пък бе в колата на Роберт Кубица за тази тренировка.

15 минути след началото на тренировката в таблицата имаше само две времена. Латифи бе по-бърз от Норис – 1:19.311 мин. На трасето нямаше особено голяма активност след първоначалните обиколки.

След изтичането на почти половин час от първите 90 минути за подготовка пилотите на Мерцедес единствени не бяха излизали от бокса

Междувременно Макс Верстапен оглави подреждането с 1:15.998 мин (с гуми медиум). Сайнц подобри това постижение с 0,225 сек, но пилотът на Ред Бул бе още по-бърз 1:15.026.

Люис Хамилтън и Валтери Ботас най-после се появиха на пистата. Изборът на Мерцедес бе софт и за двамата. Финландецът излезе пръв с 1:13.495 мин, 0,881 сек по-бърз от Верстапен. Хамилтън бе трети, на 1,342 сек от съотборника си. В следващия си бърз тур англичанинът даде идентично до хилядните време с това на съекипника си преди Валтери да свали 0,266 сек. Междувременно Ромен Грожан се завъртя на шести завой, но успя да продължи.

Състезателите на Мерцедес продължиха да работят с най-меките гуми. Хамилтън бе по-бърз с 0,081 сек от Ботас въпреки грешка в деветата обиколка от серията си. Той даде най-добри първи и втори сектор. Веднага след това съотборникът му си върна първата позиция с 0,147 сек по-добро постижение. Финландецът бе с най-силен последен сектор.

След известно затишие в средата на тренировката от Ред Бул подновиха работата. Пиер Гасли излезе на трасето с гуми медиум. Той бе едва 16-ти след първата част от сесията, докато съотборникът му Верстапен бе трети. Температурата на асфалта вече бе достигнала 35 градуса. Грожан тръгна отново към пистата, но част от настилката в бокса се откърти и се бе залепила за предна дясна гума на колата му.

В Мерцедес се прехвърлиха на гуми медиум, с които Ботас свали най-доброто време до 1:13.001 мин

После слезе под 1:13 – 1:12.914 мин. Хамилтън продължи със софт и даде 1:12.767. Пилотите на Ферари пак бяха със средната по твърдост смес, предпочетена още от Верстапен и заемащия страхотната четвърта позиция Антонио Джовинаци. Пилотът на Алфа Ромео обаче се завъртя, удари се във втори сектор на девети завой и колата му остана наполовина на пистата. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар.

Шарл Льоклер излезе трети – на 0,953 сек от Хамилтън. Сайнц заемаше четвъртата позиция пред Даниел Рикиардо, Магнусен, Кими Райконен и т.н. Верстапен се доближи на 0,988 сек до постижението на Люис, което означаваше 4-то място.

Фетел се завъртя на десети завой, успя да продължи. Немският пилот на Ферари бе стигнал до седмата позиция в подреждането, на 1,351 сек от Хамилтън.

Себастиан се качи две места нагоре в класирането със следващите си бързи обиколки, но все още бе на над секунда от английския пилот на Мерцедес. Температурата на пистата продължи да се качва и в края на тренировката вече бе 38 градуса.

Повечето коли бяха на трасето през последните десетина минути от сесията. В самия край Ботас се обади по радиото, че има прекъсвания в работата на задвижващата система на колата му. От питуола му казаха, че е паднало налягането на горивото.

Хамилтън остана пръв, следван от съотборника си и Льоклер. Верстапен зае четвъртото място пред Фетел, Райконен, Сайнц, Рикиардо, Серхио Перес, Магнусен.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter