Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер пред Сайнц и Окон във втората сесия в Нидерландия, Хамилтън с...

Льоклер пред Сайнц и Окон във втората сесия в Нидерландия, Хамилтън с повреда в двигателя

4115
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц записаха първо и второ време във втората свободна тренировка за Гран при на Нидерландия. Трети се нареди Естебан Окон (Алпин). Люис Хамилтън получи повреда в задвижващата система на своя Мерцедес и на практика пропусна цялата сесия.

Стартът бе пет минути по-късно от първоначално обявения час. Температурата на въздуха бе малко над 20 градуса, а на пистата – почти 34 градуса. Изборът на гуми в началото на сесията бе медиум и хард.

Мерцедес и Ред Бул сложиха средните по твърдост гуми.

Люис Хамилтън спря на пистата с повреда в задвижващата система само 5 минути след светването на зеления семафор. Сесията веднага бе спряна

Ситуацията наподобяваше тази от първата тренировка на Зандвоорт, когато се повреди агрегатът на Себастиан Фетел. Прибирането на Астън Мартин-а отне толкова време, че от първия час за подготовка останаха само 22 минути. Ситуацията с Мерцедес-а бе разрешена значително по-бързо – отне по-малко от 10 минути.

При прекъсването на сесията Валтери Ботас бе начело в класирането с 1:11.664 мин. Хамилтън бе записал второ време преди спирането. Следваха Шарл Льоклер, Карлос Сайнц, Естебан Окон, Антонио Джовинаци, Ланс Строл, Серхио Перес, Мик Шумахер, Ландо Норис.

Макс Верстапен с медиум се доближи на 0,029 сек до Ботас

Окон бе трети, на 0,232 сек. Първият пилот, който сложи софт почти в средата на тренировката, бе Николас Латифи. Ботас също сложи от най-меката смес за уикенда. От Мерцедес пък съобщиха, че не са имали никаква индикация за проблем в задвижващата система на Хамилтън. Междувременно Ботас свали до 1:11.353 мин, веднага след което Окон даде 1:11.074 (със софт).

Пиер Гасли излезе трети преди да бъде изместен от Фернандо Алонсо (и двамата с меките гуми). Никита Мазепин изхвърча в зона за сигурност в момента, когато оставаха 30 минути от времето на сесията. Той заседна в чакъла и сесията отново бе спряна.

Това бе най-бързо разрешената ситуация през тренировките и само 5 минути след червения флаг всички бяха обратно на пистата. Верстапен не бе доволен от прекъсването, което прекрати негов бърз тур. Шарл Льоклер излезе начело с 1:10.902 – той бе първият пилот, който свали под 1:11 мин. Карлос Сайнц даде второ време, на 0,154 сек от него, като и двамата бяха със софт.

В последните минути от втория час за подготовка на пистата Зандвоорт темпото се успокои – отборите правеха по-дълги серии от обиколки. В челото не настъпи разместване. Льоклер остана пръв, следван от Сайнц и Окон. Ботас бе с четвърто постижение пред Верстапен, Алонсо, Гасли. Топ 10 допълниха Норис, Джовинаци и Фетел.