Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Люис Хамилтън спечели съкратена първа тренировка на Зандвоорт

Люис Хамилтън спечели съкратена първа тренировка на Зандвоорт

3103
0
Гран при на Нидерландия, Зандвоорт
снимка: Пирели

Люис Хамилтън беше най-бърз в крайно съкратена заради инцидент на Фетел първа тренировка на Зандвоорт. Пилотът на Мерцедес завъртя най-бързата обиколка за 1:11.500

Времето за първата сесия след 1985 година на Зандвоорт беше слънчево, с малко облаци. Температурата на въздуха беше 18 градуса, а на асфалта – 22. За това състезание Пирели избраха най-твърдите гуми – C1, C2 и C3 съответно като хард, медиум и софт.

Пръв на пистата излезе Карлос Сайнц, следван от Шарл Льоклер с другото Ферари. Те бяха с гуми хард. Гасли, Норис и Рикиардо излязоха с медиум. Макс Верстапен също беше от първите пилоти на пистата. Юки Цунода се завъртя в девети завой, преди някой да е записал официално време.
Пиер Гасли пръв поведе с 1:15.301. Зад него втори бе Фернандо Алонсо с 1:15.591, а трети бе Рикиардо с 1:15.731. Повечето пилоти бързо завъртяха първите си обиколки.
Времената бързо започнаха да се подобряват. Най-бърз в първите десетина минути беше Макс Верстапен с твърди гуми и време 1:13.045. Хамлитън записа 1:13.862 и седма временна позиция. Фетел беше на 19 място с 1:21.092, а Юки Цунода остана последния пилот без официално време.

Валтери Ботас с твърди гуми за кратко подобри времето на Верстапен с 24 хилядни и поведе с 1:13.021. Макс скоро след това записа 1:12.850. Фернандо Алонсо записа най-бърз сектор 1 с медиум и седма позиция с 1:13.325. Люис Хамилтън бе малко съвсем малко по-бърз и изостана от Верстапен с 408 хилядни. Макс подобри времето си с една десета, а следващите пилоти, които паднаха под 1:13 бяха Ботас, Норис и Строл. Валтери Ботас и Люис Хамилтън се приближиха до Верстапен, но изоставаха със 24 и 107 хилядни от нидерландеца.
Окон също се завъртя и имаше жълти флагове за кратко.

В първата четвъртина на тренировката повечето пилоти бяха много активни и завъртяха между 8 и 10 обиколки. Единствено Фетел и Цунода изоставаха в подготовката си. Сесията за пилота на Астън Мартин приключи след само 5 тура с повреден двигател. Фетел спря след старт-финалната права, на изхода на пита. Времето, което успя да запише преди повредата остана 1:15.984. Болидът беше гасен с пожарогасител, в което се включи и самият пилот. Междувременно Ландо Норис успя да оглави класирането с 1:12.679 малко преди да изпуши двигателя на Фетел.

Тренировката беше спряна с червен флаг и всички се прибраха в пита.


Докато сесията беше прекъсната, температурата на пистата се повиши до 25 градуса. Дълго време болидът на Фетел остана неподвижен на пистата. Преместването отне над 25 минути, поради мерки за сигурност заради електрическите системи. Бяха извършени специални проверки за безопасност, за да се провери дали тече електрическо напрежение в болида. Екипът на Астън Мартин използва гумени одеала и волтметър.

Прибирането отне значително повече време от очакваното. 10 минути преди края, сесията още не беше подновена.


 
Тренировката беше подновена 6 минути преди края. Имаше голям трафик на изхода на бокса. Всички пилоти потеглиха потеглиха с гуми софт. Юки Цунода остана в бокса.
 

Пилотите на Ферари поведоха, но времената им бързо бяха подобрени от Верстапен, Ботас и Хамилтън, който поведе с 1:11.500. Верстапен изостана от Хамилтън с 97 хилядни. Само на 4 хилядни с трето време зад пилота на Ред Бул остана Карлос Сайнц. Шарл Льоклер бе четвърти с 1:11.623. Пети завърши Валтери Ботас. Фернандо Алонсо записа много добро време 1:12.158 и остана на шеста позиция. На тясната писта беше натоварено и едва не се стигна до сблъсък между Ландо Норис и Себастиан Окон от Алпин. Французинът не успя да забележи пилота на Макларън.

Нямаше големи изненади в крайното класиране. Серхио Перес завърши 16ти с 1:13.328.
Втората свободна тренировка е днес от 16:00 българско време.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.