Начало Formula 1 News Льоклер на полпозишън в Австрия, проблем спря Фетел

Льоклер на полпозишън в Австрия, проблем спря Фетел

4258
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Австрия

Пилотът на Ферари Шарл Льоклер спечели първата позиция за Гран при на Австрия. Той изпревари Люис Хамилтън (Мерцедес) и Макс Верстапен (Ред Бул) в решителните последни обиколки. След тях се наредиха Валтери Ботас, Кевин Магнусен и Ландо Норис.

Комисарите обявиха, че разследват действията на Люис Хамилтън в началото на квалификацията при позиционирането на пистата пред Кими Райконен

В пресцентъра се коментираше, че може би ще получи наказание. Радостта на Ферари от първия полпозишън в Австрия от 2003 г. насам обаче бе помрачена от повреда във входния колектор на колата на Себастиан Фетел. Германецът изобщо не направи обиколка във финалната фаза и остана 10-ти. Интригата за утрешното състезание се заплита и от факта, че Ферари и Пиер Гасли с втория Ред Бул ще стартират с меките гуми софт, докато Мерцедес и Верстапен – с медиум. Шефът на „биковете” Кристиан Хорнер предположи, че Ферари – предвид разликата в работата на колата с гумите – вероятно се чувстват по-добре със софт с тези дълги прави в Австрия.

Квалификацията започна при 52 градуса на асфалта и без облак в небето над Алпите, без никакъв шанс за дъжд на почти 700 метра надморска височина.

Четирима пилоти започнаха сесията с наказания – Алекс Албон и Карлос Сайнц със сменени задвижващи системи още в началото на уикенда. Преместване с 5 места чакаше Магнусен за сменена скоростна кутия, както и Нико Хюлкенберг за сменен V6. Още преди началото от Макларън потвърдиха, че ще търсят изтегляне от пилотите, което носи – 0,1-0,2 сек на обиколка. Тимът го тренира и вчера, и днес. Останалите всъщност правеха същото.

В началото на първата част пилотите на Ферари започнаха с гуми медиум, докато Мерцедес и Ред Бул – със софт. Рейсинг Пойнт бяха единствените освен Ферари с медиум. В подготвителните турове Хамилтън едва не се закачи с Райконен, който се оплака, че го е блокирал. Комисарите обявиха, че ще разгледат ситуацията след квалификацията и Люис бе заплашен от наказание.

В същото време Льоклер записа най-добро време в началото, като сам не разбра как стана

Очевидно ползва и изтегляне от близостта си до Хамилтън. Верстапен бе на 0,2 сек, а Фетел – с трети резултат. Макс бе с топ време във втория сектор. Пилотите на Мерцедес и Ред Бул сложиха по още един комплект меки гуми в Q1, защото на късата писта търсеха още скорост. С втория чифт гуми Верстапен, Хамилтън и Ботас изпревариха пилотите на Ферари, които според Хорнер може би събираха данни за Q2. Те обаче сложиха меки гуми за втората част. Пилотите на Рейсинг Пойнт смениха със софт в края на Q1, но отпаднаха от нея заедно с колегите си от Уилямс и Дани Квят, който мина извън пистата на последните два завоя заради препълнената от коли писта.

В началото на втората част пилотите на Мерцедес очаквано напуснаха пита заедно с медиум. Макс ги последва с жълти гуми, докато съперниците им от Ферари този път сложиха софт! Гасли също взе най-меката смес и Льоклер бързо записа най-добро време пред Фетел, Верстапен и пилотите на Мерцедес. Грожан бе поредния пилот със счупено предно крило след контакт с пластмасовите ограничители.

4 минути преди края на Q2 пилотите на Мерцедес излязоха отново за нови серии с медиум. Льоклер и Гасли обаче се появиха с нови комплекти софт. Фетел и Верстапен останаха в бокса. Льоклер подобри още времето си, а двамата пилоти на Алфа Ромео стигнаха до финалната част. От Q2 отпаднаха пилотите на Рено, Грожан, Сайнц и Албон.

Така се оформи интересен избор на гуми за старта утре – Ферари и Гасли със софт, а Мерцедес и Верстапен с медиум

В битката за полпозишън в Q3 със софт пилотите на Мерцедес започнаха сериите си заедно. Льоклер ги последва, а след това пак в група от пита излязоха и съперниците от Ред Бул. Колата на Фетел обаче така и не напускаше бокса с видима повреда.

При първите обиколки Льоклер категорично бе най-бърз от всички с над 0,3 сек по-добра обиколка. В същото време Фетел излезе от колата си, а пилотите на Ред Бел не се разбраха добре с изтеглянето. В решителен момент Ферари се лишиха отново от присъствие на два болида на пистата в ключов момент.

Пилотите на Мерцедес пак излязоха в пакет и за последните обиколки, а Льоклер стратегически ги последва. Той подобри още времето и спечели втори пол в кариерата си, докато Хамилтън използва струята зад Ландо Норис и поне записа второ време пред Верстапен, Ботас, Магнусен. След това се наредиха пилотите на Алфа Ромео Райконен и Джовинаци и Гасли.