Начало Рали Льоб си върна лидерството в Испания след две етапни победи на Латвала

Льоб си върна лидерството в Испания след две етапни победи на Латвала

55
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб (Ситроен) остана начело в рали Испания в края на драматичен първи ден, след като следобед изостана от Яри-Мати Латвала (Форд). Седемкратният световен шампион бе пръв по трасето, но това се оказа предимство за него, тъй като пилотите назад страдаха от почти липсваща видимост заради вдигащия се във въздуха прахоляк. Темпото му не бе достатъчно добро след сервиза, но проблеми на финландеца му помогнаха да оглави отново подреждането.

Льоб загуби най-много време в четвъртата отсечка, след която се оплака, че сцеплението никакво го няма. Съотборникът му Себастиен Ожие потвърди, че настилката е много хлъзгава, но той бе по-доволен от ситуацията. Ожие бе помолен от екипа преди началото на състезанието да помага на именития си съотборник и не остана особено доволен от факта, че шефът на отбора Оливие Кенел и хората му разчитат на Льоб при положение, че е само на три точки от него във временното генерално класиране за шампионата.

Етапът бе спечелен от Латвала, на когото пък му бе даден картбланш да се бори за победата в предпоследния кръг от сериите.

Имах добро усещане и натиснах здраво. Направих няколко грешки, като спирах прекалено рано – заяви той.

Пилотът на Форд взе победата и в следващата отсечка, като бе особено щастлив от темпото си на асфалтовите участъци. В същото време се опитваше да съхранява гумите си възможно най-много и съответно доста доволен от състоянието им.

Точно гумите обаче притесняваха Льоб, след като се износиха прекалено много и дори му се наложи към края да намалява. Мико Хирвонен имаше същия проблем, а Ожие се забави сериозно заради спукана гума, която трябваше да смени. Неговите проблеми помогнаха на Хирвонен да напредне в подреждането.

Последните 18,5 км за деня трябваше да бъдат изминати след залез слънце и се предполагаше, че този етап може да се окаже решаващ. Точно така се и оказа малко по-късно. Льоб приключи петъка, след което обясни, че за него прахолякът не е бил чак толкова сериозен проблем, но и излизането пръв на трасето не му е помогнало особено. Той предположи, че изоставането му от Латвала ще е около 30 секунди, точно когато Яри-Мати спука предна дясна гума! Това му коства толкова време, че Себастиен се върна начело в класирането.

Провеждането на отсечката по тъмно пък предизвика крайно остри коментари от страна на немалко състезатели. Хирвонен обясни, че на места не е виждал нищо. Матьо Уилсън изживя същите трудности, а Дани Сордо (Мини) каза, че е карал на нормални фарове, защото видимостта му била нулева при всички включени светлини.

Невероятно трудно е да се управлява по това време и с всичкия прах – допълни Мадс Остберг. – Удрях всичко по пътя. Опитах да съм разумен, но е почти невъзможно, когато си бил достатъчно глупав да се съгласиш да караш в този етап.

Крис Мийк пък заяви, че в дните преди старта на рали пилотите са провели разговори с организаторите в опит да ги убедят да не провеждат етапа по тъмно, но това не е довело до нищо.

Така на финала в петък Льоб е пръв, на 30,6 сек зад него се нареди Латвала. На почти минута зад французина (54,2 сек) е Хирвонен.