Начало Други Льоб във възторг от Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк (галерия)

Льоб във възторг от Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк (галерия)

97
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб кара за първи път новото си Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк, с което ще се състезава в прочутото изкачване в Колорадо в края на юни.

Деветкратният световен рали шампион вярва, че тази кола ще му помогне да се представи максимално добре в „надбягването към облаците“, а следващата му стъпка е да опитоми напълно този „звяр“ с 875 к.с.

Льоб пристигна с хеликоптер на пистата в Ла Ферте-Видам (в северозападна Франция) и в началото като че ли смяташе, че тест сесията ще е нормална тренировка, но само след няколко тура бе на коренно различно мнение:

208 Т16 Пайкс Пийк е ракета! Толкова мощен автомобил! Всяка смяна на предавките те изумява, когато го подкараш за първи път. Направо е брутално, отнема известно време да се адаптираш към внезапната промяна. Свиква се, но в началото бе доста дезориентиращо. Не съм карал нещо, което да ускорява толкова бързо. На ниски предавки болид от Формула 1 няма максимална мощност. При това Пежо всичко става моментално – представянето е феноменално благодарение на задвижването на четирите колела и турбомотора. За нула време се оказваш на шеста и вървиш с 240 км/ч!

Ускорението на 208 Т16 Пайкс Пийк от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от две секунди – 1,8 сек. Не само то обаче впечатли Льоб.

– Заради аеропритискането и широките гуми спирането също е изумително. Изобщо това 208 е комбинация от най-доброто от няколко свята: има аеропритискането на кола от Формула 1, гумите на автомобилите от надпреварите за издръжливост и диференциал на WRC модел. Карал съм толкова различни неща в кариерата си, а това е различно от всички тях. Ускорение, поведение, представяне, спиране – всичко прилича повече на F1, отколкото на рали. Управлението е фантастично, има разкошно сцепление, много е стабилно. Разполага с огромен потенциал – не скри възторга си Льоб.

Той допълни, че все още не е достигнал лимитите на автомобила, но не си е позволил да опита нещо подобно, тъй като пистата не е особено широка и няма кой знае колко зони за сигурност.

– Сега обаче имаме по-добра идея къде се намираме, както и представа за потенциала на колата. Следващото предизвикателство е да се почувствам като едно цяло с автомобила и напълно освободен за самото качване. Това изиска още малко работа – каза още Себастиен, който преди броени дни спечели за осми пореден път рали Аржентина.