Начало Formula 1 News Льоклер пред Фетел и Ботас във втората сесия в Белгия

Льоклер пред Фетел и Ботас във втората сесия в Белгия

2408
0
Спа-Франкоршамп, Спа, Гран при на Белгия
пистата Спа-Франкоршамп; снимка: Пирели

Шарл Льоклер бе най-бърз във втората свободна тренировка преди Гран при на Белгия. Тимът на Ферари отново бе на челните позиции в класирането – Себастиан Фетел записа второ време. Трети и четвърти се наредиха съперниците им от Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън.

Времето малко се постопли до началото на втората сесия. Температурата на въздуха достигна малко над 23 градуса, а тази на пистата бе почти 40. Пилотите на Уилямс и Хаас бяха първи на пистата след началото на сесията.

Ферари започна работа следобед с гуми медиум. Себастиан Фетел записа 1:46.069 сек и оглави класирането. След това Шарл Льоклер бе по-бърз от него с почти 0,7 сек, като той също бе със средната по твърдост смес. Малко след това съперниците от Мерцедес се наредиха втори и трети. Люис Хамилтън бе на 0,244 сек зад Льоклер, а съотборникът му Валтери Ботас записа 0,160 по-бавен тур от този на съекипника си. И двамата бяха с медиум.

Хамилтън поиска да смени каската си, докато на трасето междувременно Макс Верстапен излезе втори с първата си бърза обиколка. Пилотът на Ред Бул бе само на 0,017 сек от Льоклер!

Докато Шарл обаче оглавяваше подреждането след изтичане на половин час от сесията, то съотборникът му бе изместен до пета позиция

Единствен тимът на Уилямс работеше с гуми софт до този момент, всички останали бяха с медиум.

Верстапен каза по радиото, че „нещо в двигателя изключва”. От питуола на Ред Бул му съобщиха, че проблемът се е изчистил. В следващата обиколка обаче пилотът се обади, че губи мощност и се прибра.

Следващите серии вече бяха с меки гуми

В тима на Рено подозираха в началото на работата, че може хард да се окаже прекалено твърда смес за Спа. Затова и се очакваше програмите да са съсредоточени в по-голяма степен върху медиум и софт.

Фетел отново излезе пръв с 1:44.753 – вече със софт. Същите гуми сложи съотборникът му, както и пилотите на Мерцедес. С новия мек комплект Льоклер бе значително по-бърз и свали 0,630 сек от постижението на Себастиан.

Ботас и Хамилтън бяха трети и четвърти – съответно на 0,846 и 0,892 сек от времето на Шарл. Верстапен също сложи софт, но не завърши добре първия си бърз тур в тази серия след грешка на Автобусната спирка.

Сериите до последните 30 минути от тренировката бяха по-дълги, с повече гориво. Очакваше се квалификационните симулации да започнат към края на сесията. Работата продължи със софт, като най-интересното постижение бе петото място на Серхио Перес (Рейсинг Пойнт).

Двайсетина минути преди карирания флаг почти всички пилоти бяха на пистата

Льоклер сложи медиум. Верстапен се оплака, че има отново същия проблем като по-рано със задвижващата система. Ботас също взе средните по твърдост гуми.

Размествания в подреждането нямаше. В самия край на сесията обаче Перес спря на пистата с проблем в задвижващата система, която дори се запали! Тимът на Рейсинг Пойнт е с новия агрегат на Мерцедес, с който са още пилотите на тима от Бракли и Уилямс. Краят на тренировката бе даден 1:42 мин по-рано заради опасната позиция на колата на Перес.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter