Начало Рали Липсваше ни скорост по отсечките в Аржентина, смята шефът на Ситроен Рейсинг

Липсваше ни скорост по отсечките в Аржентина, смята шефът на Ситроен Рейсинг

132
0
Себастиен Ожие
снимка: Ситроен Рейсинг

Шефът на Ситроен Рейсинг Пиер Будар не бе особено доволен от крайния резултат на екипа му в рали Аржентина. Себастиен Ожие взе подиум (финишира трети). Темпото по отсечките обаче не бе достатъчно добро според оглавяващия спортния тим на френската марка.

„Уикендът беше тежък, не можем да сме доволни. Положителното в ситуацията са спечелените точки – за третото място и от пауърстейджа, те са важни за шампионата.”

Пиер Будар
снимка: Ситроен Рейсинг

„Но ни липсваше скорост по отсечките”, обясни Будар

„Крайният резултат в голяма степен се дължи на изключителната отдаденост и упоритост на Себастиен и Жулиен [Инграсиа]. Есапека [Лапи] и Яне [Ферм] пък заслужаваха поне да изкарат цялото рали, за да продължат да трупат опит. Може би в бъдеще процедурите ни при спукана гума ще трябва да се променят. Но продължаваме да ги подкрепяме на 200%, за да тръгнат в правилната посока в Чили.”

Лапи ще е с изцяло нов автомобил в следващия WRC кръг заради тежката си катастрофа в Аржентина.

„Имаме малко време, но ще се трудим и по подобрението на C3 WRC, за да намерим възможно най-добрите настройки. Ралито в Чили е ново за всички, а и очакваме да е доста по-различно от предходното”, каза още Будар.

Един от ключовите моменти в надпреварата бе през втория й ден, когато след удар се счупи сервото в колата на Ожие

Механиците на Ситроен трябваше да я поправят по време на обедния сервиз и разполагаха само с 40 минути.

„Всъщност имахме един куп неща за смяна”, разказа главният механик на шесткратния шампион Жан-Люк Гоше. „Цялото серво, скоростната кутия, хидравлика и съединителя. По принцип подобна работа изисква внимателно предварително планиране. Всеки трябва да знае точно кое след кое да свърши, за да се получи плавен процес.”

„В онзи момент вече имахме само една кола, останала в надпреварата. Това позволи всички 8 механици да работят по нея. От друга страна, мястото не бе много и само четирима можеха да се трудят по предната част. Тренираме за подобни ситуации, но е удовлетворяващо да видиш как наистина се получава.”

„Най-важно бе автомобилът пак да заработи възможно най-бързо, защото при работа по хидравликата процедурата за стартиране отнема малко време. Но се справихме.”

„След толкова дълъг и труден сервиз винаги изпитваш неясния страх, че може да си пропуснал нещо. Затова бе прекрасно и окуражаващо да видим Себастиен и Жулиен да печелят отсечки веднага след всички поправки!”