Начало Рали Льоб отново ще се състезава в World RX

Льоб отново ще се състезава в World RX

848
0
Себастиен Льоб, World RX
Себастиен Льоб, снимка Ред Бул Контент Пуул

Себастиен Льоб отново ще се състезава в World RX. Легендарният французин ще участва с пълна програма в световния раликрос шампионат. 49-годишният състезател ще бъде зад волана на Lancia Delta Evo-e RX, подготвена от отбора на Special ONE Racing и ще си партнира със сънародника си Герлен Шишери.

Льоб ще се завърне в световния раликрос шампионат на ФИА (World RX) след няколкогодишно отсъствие. Рали легендата ще бъде зад волана на новия автомобил Lancia Delta Evo-e RX. Деветкратният световен шампион в WRC обедини сили с Герлен Шишери. Двамата французи ще карат за новосформирания тим Special ONE Racing

World RX навлиза във втория сезон откакто използва само електрически автомобили. Тази година кампанията в световния раликрос ще включва общо старта. Те ще се проведат в Африка, Азия и Европа.

Льоб е състезател с огромна репутация. Французинът спечели девет поредни световни титли WRC в периода 2004-2012 г. Освен това той има 80 успеха в световния рали шампионат на ФИА, като 79 от тях са със Ситроен, а последния- с М-Спорт Форд.

Френският ветеран има успехи в различен вид дисциплини. Тази година той записа четвърти подиум на рали Дакар. Льоб също така има подиум в клас LMP1 на 24-те часа на Льо Ман. През 2014 г. и 2015 г. той записа 6 победи в световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). В края на миналата година той стана шампион в електрическите офроуд серии Extreme E.

Сега Льоб отново ще кара в World RX. 49-годишният състезател участва в шампионата от 2016 от 2018 г. Тогава той спечели две победи и редица подиуми с автомобил Пежо 208 WRX.

Тази година Льоб ще се състезава в World RX успоредно с ангажиментите си в световния рали рейд шампионат (W2RC). Там той кара за отбора на Бахрейн Рейд Екстрийм, управляван от Продрайв. Все още не се знае дали французина ще запише участия през сезон 2023 в световния рали шампионат (WRC)

„Аз съм от поколението, което е израснало, виждайки победите на Lancia Delta в ралитата, така че естествено имам слабост към този автомобил“, призна Льоб.

„Когато Герлен ми заговори за първи път, че ще участва в раликрос сезон с такъв автомобил, си помислих, че е луд! След това изпробвах колата през декември миналата година и веднага бях завладян от динамичните й качества. Вярвам много в този проект и нямам търпение да го представя на пистите по света.“

„Много съм мотивиран за това предизвикателство. Смятам, че раликросът е идеалната дисциплина за електрификация, защото разполагаме с много мощност, докато в същото време състезанията са кратки. Управлението на тези автомобили е вълнуващо“, продължи Льоб. „World RX е идеалната платформа за популяризиране на тяхното развитие. Шоуто на пистата е просто невероятно, със страхотни битки и още по-зрелищно действие от преди. Сега имаме идеална възможност да привлечем цяло ново поколение фенове“, каза още френският ветеран.

Lancia Delta Evo-e RX е проектирана и разработена от собствения отбор на Шишери GCK Motorsport. Още през 2021 г. той път разкри плановете си да възроди емблематичната Ланча Делта. Италианският автомобил прибоди огромна популярност в края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век. Сегашният модел на Ланча е задвижван от два електрически двигателя, всеки от които е с мощност от 250kW. Автомобилът направи дебюта си в последния кръг за сезон 2022 в World RX, който се проведе на пистата Нюрбургринг.

„Мечтата ми е да мога да съчетая два автомобила от собствената си марка с World RX, като единият от тях е поверен на спортна легенда“, сподели Шишери.

„Special ONE Racing е подготвен за превръщането му в първокласен отбор. От този сезон ще имаме възможност да влезем в историята и да станем първите участници, чийто преоборудван автомобил печели състезание от световния раликрос шампионат. Да започваме“, добави французинът.