Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер на полпозишън за Гран при на Испания

Льоклер на полпозишън за Гран при на Испания

5049
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер спечели първата позиция за Гран при на Испания. Пилотът на Ферари сбърка при първия си опит в Q3 и се завъртя. Макс Верстапен пък оглавяваше подреждането след началните серии, но накрая загуби мощност. Състезателят на Ред Бул остана втори. Трети се нареди Карлос Сайнц с второто Ферари.

Времето бе още по-горещо, отколкото в последната свободна тренировка на пистата Каталуния. Температурата на въздуха бе 34 градуса, а тази на пистата – 47 градуса. Пиер Гасли излезе от пита веднага след началото на Q1, защото загуби цялата съботна сесия заради проблем. Първото време бе на Гуаню Жу с Алфа Ромео – 1:21.065 мин.

В самото начало на Q3 на пистата бяха и пилотите на Ред Бул – и двамата със софт. След първите им бързи обиколки начело бе Макс Верстапен с 1:20.091 мин. Серхио Перес бе на 0,356 сек от него. В питлейна едва не се стигна до удар между Ланс Строл и Ландо Норис, след като от Астън Мартин невнимателно пуснаха канадския пилот да излезе от бокса. Рейс контролът ще разследва инцидента след квалификацията.

Състезателите на Ферари без проблеми прескочиха съперниците си от Ред Бул. Шарл Льоклер оглави подреждането с 1:19.861, Карлос Сайнц бе на 0,031 сек. Джордж Ръсел се нареди четвърти, а Люис Хамилтън бе пети. Валтери Ботас зае шестото място.

3 минути преди края на първия квалификационен сегмент в зоната на изпадащите бяха Алекс Албон, Строл, Гасли, Мик Шумахер и Николас Латифи. Имаше няколко размествания, при които Себастиан Фетел, Даниел Рикиардо и Фернандо Алонсо се оказаха под чертата. В крайна сметка Гасли излезе напред, австралийският пилот на Макларън също премина в Q2.

От битката отпаднаха Фетел, Алонсо (който се озова в трафик), Строл и състезателите на Уилямс

В Q2 отново повечето пилоти излязоха в началото на квалификационния сегмент

Хамилтън записа 1:19.794 мин със сериозна грешка в края на обиколката. Ръсел подобри това постижение с 0,324 сек. Перес даде трето време, но след това дойдоха времената на пилотите на Ферари (и двамата с използвани гуми) и Верстапен. Льоклер записа четвърти резултат пред Ботас, Верстапен и Сайнц.

В зоната на изпадащите бяха Рикиардо, Естебан Окон, Жу, Цунода и Гасли.

Всички се прибраха в боксовете преди да се върнат за последни опити. В челото Сайнц излезе пръв (1:19.453). След това Верстапен го измести от първото място (1:19.219). По-назад Мик Шумахер в последния момент се класира в топ 10 за сметка на Норис. Ландо загуби най-бързия си тур заради неспазване ограниченията на трасето. Останалите отпаднали бяха Окон, Цунода, Гасли и Жу.

Битката за разпределение на местата на първите пет редици от стартовата решетка стартира с бързи обиколка на пилотите на Хаас – и двамата намериха място в Q3

Хамилтън записа 1:19.664. Сайнц бе по-бърз с 0,241 сек. Льоклер вървеше в много силен тур, но се завъртя в края му. Перес излезе втори преди Верстапен да даде първо време – 1:19.973 мин.

Минути преди края на квалификацията Льоклер тръгна пръв в търсене на чиста писта. Времето му бе 1:18.750 мин – 0,323 сек по-бърз от Верстапен. Макс не завърши тура си, след като се обади по радиото, че няма мощност. Той все пак остана втори. Сайнц бе трети пред Ръсел, Перес, Хамилтън. Ботас се нареди седми, а топ 10 допълниха Магнусен, Рикиардо и Шумахер.