Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер най-бърз и в последната сесия в Барселона

Льоклер най-бърз и в последната сесия в Барселона

2600
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер бе най-бърз и в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Испания. Сесията за разпределение местата на стартовата решетка за шестия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2022 г. се очертаваше като много интересна, тъй като зад пилота на Ферари се наредиха Макс Верстапен (Ред Бул) и Джордж Ръсел (Мерцедес).

Температурата на въздуха бе 30 градуса в началото на сесията, на пистата – 42 градуса. Пилотите на Макларън и Пиер Гасли бяха първи на пистата. Днес Ландо Норис и Даниел Рикиардо са с болиди с новите компоненти на екипа. Отборът от Уокинг търси оптимални настройки на колите с тези елементи. Норис бе с медиум, останалите излезли на пистата в началото пилоти бяха с гуми хард.

Гасли се прибра в бокса след загряващия си тур и от неговия Алфа Таури се вдигаха облаци дим. По радиото му казаха, че има „ситуация“ и го помолиха да слезе възможно най-бързо. Междувременно Норис записа 1:23.641 мин.

Валтери Ботас със софт излезе пред Ландо с 1:21.326 мин. Първите десет минути от последния час за подготовка преди квалификацията преминаха доста спокойно

В таблицата имаше само пет времена. Хаас-ът на Мик Шумахер се запали отзад вдясно още на пистата и пламъците избухнаха при прибирането му в пита.

Карлос Сайнц излезе начело четвърт час след началото на тренировката с 1:20.484 мин. След това Шарл Льоклер, също като съотборника си със софт, го изпревари с 1:20.278 (-0,206 сек). Той отбеляза, че в този си бърз тур имаше трафик в последните два завоя.

С първите си бързи обиколки Джордж Ръсел и Люис Хамилтън се наредиха трети и шести. На седемкратния световен шампион му се обадиха по радиото да се прибере, защото има проблем с DRS-а на колата му. Четвърти бе Ботас пред Естебан Окон. Следваше Хамилтън пред Серхио Перес преди мексиканският пилот да даде трето време (+0,263 сек). Макс Верстапен (и двамата пилоти на Ред Бул бяха със софт) попадна в трафик, но записа втори резултат (+0,197 сек).

От Алфа Таури съобщиха само, че са засекли проблем в колата на Гасли и той няма да излиза повече тази сесия. Французинът имаше един-единствен опознавателен тур за тренировката

Верстапен каза по радиото, че колата му не завива добре при ниска скорост. Кевин Магнусен пък успя да направи тур на чиста писта и записа пето време. Последваха нови серии на пилотите на Ферари. Сайнц излезе начело, веднага след това Льоклер се върна на първото място. Двамата рязко увеличиха разликата спрямо пилотите зад себе си. Времето на Шарл бе 1:19.772 мин, съекипникът му бе на 0,357 сек, а Верстапен – вече на 0,703 сек.

Ръсел на свой ред излезе втори, само на 0,148 сек от Льоклер. 10 минути преди карирания флаг Хамилтън даде трето време. Веднага след това Верстапен излезе втори. Разликата между Макс и Льоклер бе 0,072 сек.

До края на сесията размествания в челото нямаше. Льоклер оглавяваше подреждането пред Верстапен и Ръсел. Хамилтън бе четвърти, следван от Сайнц, Перес, Норис. Топ 10 допълниха Магнусен, Ботас и Окон.