Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер отново пръв, Ръсел и Хамилтън втори и трети във втората сесия...

Льоклер отново пръв, Ръсел и Хамилтън втори и трети във втората сесия в Барселона

5743
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер (Ферари) бе най-бърз и във втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Испания. Втори и трети се наредиха пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън. Четвърто място зае Карлос Сайнц с второто Ферари, а Макс Верстапен (Ред Бул) бе пети.

Следобед температурата на въздуха достигна 30 градуса, тази на пистата бе колкото в първата сесия – 44-45 градуса. Отборите отново не се бавиха изобщо и започнаха работа още със светването на зеления семафор. В първите минути Макс Верстапен оглави класирането с 1:20.932 мин пред Карлос Сайнц и Шарл Льоклер, съответно на 0,046 и 0,063 сек. Люис Хамилтън и Джордж Ръсел бяха четвърти и пети. Всички бяха с гуми медиум – това бе основният избор на гуми в началото на втория час за подготовка на пистата Каталуния.

Шарл Льоклер попита по радиото какво е състоянието на пистата в сравнение с първата тренировка

Отговориха му, че е по-бавна с 1,2 сек спрямо сутринта. В 10-ата минута Валтери Ботас спря отстрани на пистата с проблем в болида си Алфа Ромео. Карлос Сайнц пък бе недоволен от поведението на Алекс Албон на пистата.

Джордж Ръсел се оплака, че колата му подскача в трети и девети завои. Според него положението бе управляемо, но на ръба. Той все още бе пети, зад съотборника си в Мерцедес. Ботас бе дал шесто време преди колата му да се счупи. Серхио Перес бе седми, следван от Фернандо Алонсо, Пиер Гасли, Естебан Окон, Себастиан Фетел. Ландо Норис бе доста назад, а и се обади по радиото, че лошо преминаване на девети завой може би е повредило пода му. Той кара с пълния пакет модификации на Макларън, докато в болида на Рикиардо не са внедрени всички промени, за да се направи пряко сравнение.

Фетел (със софт) излезе първи 20 минути след началото на тренировката с 1:20.703 мин. Малко след това Верстапен, също вече с най-меките гуми, подобри това време с 0,697 мин. Перес вече бе трети.

В следващите бързи обиколки пилотите на Ферари заеха първите две места в подреждането

Шарл Льоклер даде първо време (1:19.670 мин), а съотборникът му Сайнц бе на 0,320 сек. След това Ръсел излезе втори, на 0,117 сек от Льоклер. Всички вече бяха със софт.

Хамилтън (със софт) даде трето време, на 0,204 сек зад Шарл. След средата на тренировката Льоклер и Верстапен сложиха медиум за малко по-дълги серии от обиколки. Темпото на Ферари и Ред Бул изглеждаше подобно в тези поредици от турове.

Дългите серии от обиколки бяха преобладаващи в програмите на отборите през втората половина от следобедната сесия на пистата Каталуния.

„Гумите се разпадат“, каза Льоклер по радиото за медиума си, който бе на 12-13 обиколки.

Сайнц съобщи за висока деградация и със софта.

Според първоначалните данни на Пирели отборите може би ще заложат на медиум за старта на надпреварата. Информацията обаче тепърва ще се обработва.

„Медиум са по-бързи от софта според нас, а износването е високо“, казаха от Ферари на Сайнц.

До края на сесията нямаше повече размествания. Льоклер остана пръв пред Ръсел и Хамилтън. Сайнц бе четвърти, следван от Верстапен, Алонсо, Перес. Топ 10 допълниха Фетел, Окон и Мик Шумахер.